România se menține în categoria statelor unde consumatorii sunt pesimiști – STUDIU

Publicat: 01 05. 2012, 16:20
Actualizat: 01 05. 2012, 16:20
Încrederea românilor în economie s-a îmbunătățit ușor în primul trimestru din 2012, comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut, însă țara rămâne în categoria în care predomină pesimismul în rândul consumatorilor, într-un clasament realizat de compania de consultanță Nielsen pentru 56 de țări.

Încrederea românilor în economie s-a îmbunătățit ușor în primul trimestru din 2012, comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut, însă țara rămâne în categoria în care predomină pesimismul în rândul consumatorilor, într-un clasament realizat de compania de consultanță Nielsen pentru 56 de țări.

În primul trimestru al anului, încrederea românilor în economie a urcat cu un punct, la 61 de puncte, iar țara s-a menținut pe poziția 47.

Pe ultimele zece locuri în studiu se se află Polonia/Irlanda, România, Japonia, Spania, Franța, Coreea de Sud, Croația/Italia, Portugalia, Grecia și Ungaria.

India s-a menținut pe prima poziție, cu de 123 puncte, sub recordul de 137 de puncte stabilit tot de statul asiatic în 2006, la un an de la lansarea sondajului trimestrial al Nielsen. India este urmată de Arabia Saudită, Filipine/Indonezia, Brazilia/China, Thailanda/ Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Hong Kong, Peru, Columbia/Norvegia și Egipt.

La nivel global, încrederea consumatorilor a urcat ușor față de trimestrul al patrulea al anului trecut, indicatorul avansând cu cinci puncte, la 94 de puncte, susținut de o revenire puternică în SUA.

Aproape 55% din persoanele consultate au descris ca bună sau excelentă starea finanțelor personale pentru următoarele 12 luni, în urcare de la 52% în trimestrul anterior, în timp ce 33% au indicat că este o perioadă potrivită pentru a cumpăra bunuri pe care le doresc.

Creșterea încrederii în SUA, de nouă puncte, la 92 de puncte, cel mai ridicat nivel din trimestrul al treilea din 2007 a depășit creșterile din majoritatea celor 56 de țări analizate.

Asia Pacific a fost în primul trimestru regiunea cu cea mai ridicată încredere din lume, urmată de America Latină.

Ungaria a rămas din nou pe ultima poziție în privința încrederii consumatorilor, chair dacă situația s-a îmbunătățit ușor față de trimestrul anterior. Țara a fost afectată de incertitudinile privind asigurarea unui pachet preventiv de ajutor financiar de la UE și FMI.

Studiul a fost realizat în periaoda 10-27 februarie, prin intervievarea a 28.000 de persoane în 56 de țări.