Românii își cumpără încălțăminte de un miliard de lei pe an. Care sunt cei mai mari jucători

Publicat: 20 04. 2015, 11:42

În topul celor mai mari retaileri de încălțăminte din România și-au făcut loc cinci companii străine precum Deichmann, Ecco sau Humanic, cele mai multe venite în ultimii ani. Criza a șters 60% din businessul magazinelor Leonardo, care a pierdut poziția de lider după aproape două decenii de supremație, potrivit Ziarului Financiar.

Criza financiară și intrarea pe piață a unui număr mare de jucători străini au schimbat raportul de forțe din retailul local de încălțăminte, germanii de la Deichmann pre­luând poziția de lider după rezul­ta­tele afe­ren­te anului 2013. La polul opus, com­pa­nia Leo­nar­do SRL, care opera lanțul de ma­ga­zi­ne cu același nume, a ajuns în fali­ment după ce aproape două de­c­enii, în perioada 1994-2013, a fost lider de piață.

Grupul Deichmann a intrat pe piața lo­ca­lă în 2007, unul dintre ultimii ani de boom economic, și, pariind pe o expansiune agre­sivă, a ajuns la o rețea de circa 70 de magazine, potrivit ultimelor date ale ZF. Astfel, în doar șapte ani compania a ajuns la afaceri de 203 milioane de lei în 2013, ultimul an pentru care sunt disponibile date financiare.

Citește integral articolul în Ziarul Financiar