Romtelecom și Cosmote se rebranduiesc

Publicat: 30 05. 2014, 21:41
Actualizat: 06 02. 2019, 02:03

„În urma deciziei Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor OTE din 30 aprilie 2014, cele două companii, care sunt controlate de OTE Group, în care Deutsche Telekom deține o cotă de 40%, au demarat procesul de adoptare a brandului Telekom. Scopul este de a finaliza procesul în această toamnă”, se arată într-un comunicat al Romtelecom și Cosmote România remis MEDIAFAX.

Numele și identitățile comerciale ale companiilor Germanos Telecom România, Sunlight România Filiala București, NextGen și Telemobil nu vor fi schimbate, se arată comunicat.

„Romtelecom și Cosmote România vor avea noi denumiri comerciale asociate cu Deutsche Telekom, care vor fi comunicate la momentul oportun, după finalizarea tuturor procedurilor legale. Continuitatea serviciilor nu va fi afectată în niciun fel. Serviciile și produsele existente, fie mobile sau fixe, atât pentru clienții rezidențiali, cât și de business, vor rămâne neschimbate. În plus, odată ce noul brand «T» va fi lansat, clienții Romtelecom și Coamote România (…) vor beneficia de noi oferte și promoții”, se mai spune în comunicat.

Rebrandingul este un proces multilateral, care implică aspecte precum un nou design al magazinelor, lansarea de noi produse și servicii inovatoare, campanii de comunicare, prezență online comună și multe altele.

Ambele companii vizează o tranziție lină către noul brand, cu toate activitățile necesare și legate de acest proiect finalizate înainte de lansarea oficială.

Romtelecom este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicații. Acționari sunt grupul elen OTE – 54,01% și Ministerul pentru Societatea Informațională – 44,99%.

Anul trecut, compania a raportat venituri totale de 609,5 milioane de euro, în scădere cu 1,6% față de 2012.

Profitul operațional înainte de dobânzi, taxe, deprecieri și amortizări (EBITDA) a fost de 147,7 milioane de euro la nivelul întregului an, în scădere cu 11,1% comparativ cu 2012.

Cosmote România este al treilea jucător de pe piața de telefonie mobilă, după Orange România și Vodafone România.

În 2013, veniturile au scăzut cu 0,9%, la 458,5 milioane de euro.

Profitul operațional pro forma înainte de dobânzi, taxe, deprecieri și amortizări (EBITDA) a fost 119 milioane de euro, cu aproape 1% mai redus față de 2012.

Operatorul mobil are ca acționari pe Cosmote Group, parte a OTE Group – 70% și Romtelecom – 30%.