Topul firmelor unde studenții români vor să lucreze. De ce ar accepta un salariu mai mic la început

Publicat: 22 10. 2016, 09:09
Actualizat: 22 10. 2016, 09:09

Giganții internaționali din IT și auto conduc topul celor mai doriți angajatori în rândul studenților români. În top apar și Dacia, OMV Petrom și Banca Tran­sil­vania, trei dintre cele mai puternice branduri românești.

Preferințele diferă în funcție de do­me­niul de studiu și de sex. Astfel, stu­denții de la facultățile de inginerie au ales BMW pe primul loc cu 16,6% din voturi, în timp ce aproape unu din doi vi­itori IT-ști vrea să lucreze pentru Google. Studenții de la ASE sau alte fa­cul­tăți cu profil de business sau comerț au ales pe primul loc compania ame­rica­nă Apple, care își face loc și în top zece an­gajatori doriți și de cei care studiază la fa­cultăți de inginerie sau IT, arată un stu­diu al Universum Global. Compania face de mulți ani acest studiu pe piețele dez­voltate din vestul Europei, iar înce­pând din 2016 a intrat și pe piața locală. Acesta este astfel primul studiu pentru piața din România și a avut la bază aproape 10.500 de studenți de la 46 de uni­versități și de la 136 de specialități.

Pentru Universum Student Re­search 2016 s-a respectat ponderea popu­lației pe sexe, astfel că 51% din res­pondenți sunt femei, iar restul băr­bați. Vârsta medie este de 21,7 ani, iar media anuală la facultate este de 7,5. Studenții așteaptă un salariu mediu de 587 de euro, în contextul în care salariul mediu la nivel de economie este de 440 de euro.

„În general, studenții români sunt orientați către viitor, astfel că salariul po­tențial este mai important decât sa­la­riul actual sau cel de început. Mai mult, contează și trainingurile oferite de angajator, dar și dezvoltarea profe­sio­nală ulterioară. Mai mult, siguranța jobului este un alt aspect foarte important pentru ei. În contrapartidă însă, ei nu pun accent pe leadership”, spun analiștii Universum Global.

Studiul arată că indiferent de profilul de studiu – business, inginerie sau IT -, românii se orientează către angajatori străini, adevărați giganți după cifra de afaceri și totodată lideri pe piețele lor.

Preferințele diferă în funcție de do­me­niul de studiu și de sex. Astfel, stu­denții de la facultățile de inginerie au ales BMW pe primul loc cu 16,6% din voturi, în timp ce aproape unu din doi vi­itori IT-ști vrea să lucreze pentru Google. Studenții de la ASE sau alte fa­cul­tăți cu profil de business sau comerț au ales pe primul loc compania ame­rica­nă Apple, care își face loc și în top zece an­gajatori doriți și de cei care studiază la fa­cultăți de inginerie sau IT, arată un stu­diu al Universum Global. Compania face de mulți ani acest studiu pe piețele dez­voltate din vestul Europei, iar înce­pând din 2016 a intrat și pe piața locală. Acesta este astfel primul studiu pentru piața din România și a avut la bază aproape 10.500 de studenți de la 46 de uni­versități și de la 136 de specialități.

Citește în continuare pe Ziarul Financiar.