• Publicat:
  • Actualizat:
Financiar

Vânzarea Ikea, o tranzacție fără probleme. „Totul a decurs foarte bine”, spune Puiu Popoviciu

Vânzarea Ikea, o tranzacție fără probleme. „Totul a decurs foarte bine”, spune Puiu Popoviciu
Grupul suedez Ikea intră direct pe piața românească, după ce a achiziționat drepturile de operare și franciza magazinului din București de la omul de afaceri Puiu Popoviciu, cel care a adus retailerul de mobilă pe piața românească în anul 2007.

Grupul suedez Ikea intră direct pe piața românească, după ce aachiziționat drepturile de operare și franciza magazinului dinBucurești de la omul de afaceri Puiu Popoviciu, cel care a adusretailerul de mobilă pe piața românească în anul 2007.

Întrebat dacă tranzacția – estimată la peste 30 milioane deeuro, conform unor surse din piață citate de Ziarul Financiar – afost făcută pentru că ar fi avut nevoie de cash în vederea unei noiinvestiții, omul de afaceri Puiu Popoviciu, aflat în străinătate, adeclarat pentru Gândul că „punctulmeu de vedere personal legat de această tranzacție și de pașiiurmători și toate detaliile vor fi lămurite ulterior”. În ceea ceprivește condițiile în care a fost realizată tranzacția, Popoviciuspune că totul a decurs în cele mai bune condiții. „Nu a existatniciun fel de problemă, totul a decurs foarte bine”, a precizatomul de afaceri.

Vânzări de 83,5 milioane de euro în 2009

După perfectarea tranzacției, Ikea România a devenit parte aIkea Group, după trei ani de funcționare sub franciză locală.Reprezentanții Ikea România au explicat că decizia proprietarilorfrancizei locale de a vinde a fost văzută ca o „excelentăoportunitate” de către grup, având în vedere extinderea viitoare înEuropa de Sud-Est. „De asemenea, se așteaptă o sinergie mult maiputernică între retail și producția locală, ținând cont că Româniaeste deja una dintre țările furnizoare ale companiei Ikea”, searată într-un comunicat al Ikea România.

Anul trecut, vânzările Ikea în România (prin singurul magazindin centrul comercial Băneasa) s-au ridicat la 83,5 milioane deeuro, în scădere cu 9% față de anul precedent. În 2007, primul anpe piața locală, retailerul de mobilă a avut un profit net de 4,6milioane de euro, obținut din vânzări de circa 70 milioane de euro,cifră dublă față de estimările inițiale.

Inchide