Soluții simple și EFICIENTE pentru încurajarea transportului alternativ în Capitală. „Lucruri mici, cu un impact foarte mare”

Publicat: 26 02. 2025, 12:11
Actualizat: 26 02. 2025, 12:12

Bucureștiul este un oraș viu, în continuă transformare, iar transportul public, oricât de bine ar fi pus la punct, tot trebuie integrat cu transportul alternativ. O soluție, ar fi ca la la capetele de linie ale tramvaielor, autobuzelor ori troleibuzelor să fie construiască parcări pentru biciclete, a opinat Cornel Belciug, director de programe Green Revolution, la Gândul Green, emisiune susținută de Țiriac Auto.

Chiar dacă parcul auto de transport în comun a fost înnoit și, oricât de mult ar fi dezvoltat, tot nu va putea fi perfect, susține directorul de programe Green Revolution.

Dacă noi o să așteptăm să atingem perfecțiunea într-un domeniu, ca să ne apucăm de altceva, o să fim condamnați tot timpul la starea de fapt actuală. Sistemul de transport public nu este perfect, nu va fi perfect, indiferent de efort. Este un lucru care continuu trebuie modificat, îmbunătățit. Evoluează? Da, cum și nevoile cetățenilor evoluează?

Se construiesc cartiere noi, se închid artere, apare metroul, crește populația, se dezvoltă anumite zone economice. Trebuie să privim traficul și ce se întâmplă în București ca un organism viu.

Da, unde lucrurile pulsează, te doare aici, te vindeci în partea cealaltă și așa mai departe. Niciodată nu o să fie perfect. Da, nu putem să așteptăm perfecțiunea transportului public, după aceea, un sistem de bike-sharing perfect, după care pistele perfecte și abia după aceea, când toate astea sunt făcute, să spunem, e… în cazul ăsta renunțăm la mașină”, a afirmat Corneliu Belciug.

„Se pot face lucruri foarte mici, cu bani foarte puțini și cu un impact foarte mare”

Soluția identificată de directorul de programe Green Revolution este integrarea transpotului public cu cel alternativ, respectiv bicicletele.

Transportul public, așa cum este el, cu avantajele și dezavantajele lui, cu micile modificări care au apărut în ultimii ani, cu îmbunătățirile astea privind tramvaiele și autobuzele, e un proces firesc.

Tot ce pot eu să sper este să integreze la un moment dat sau să existe măcar la nivel de gândire economică și de gândire strategică, să fie integrat cumva cu sistemul de transport alternativ de biciclete, de exemplu”, a completat Belciug .

Directorul de programe Green Revolution a explicat și în ce constă această integrare.

Mi-ar plăcea să văd, în zonele unde se întoarce tramvaiul sau în zone în care sunt multe mijloace de transport, să existe parcări de biciclete, da, astfel încât omul să poată să meargă cu bicicleta până acolo și după aia se duce la mijloc de transport. Asta e o integrare simplă, nu e nimic extraordinar. E o chestie cât se poate de banală. Se pot face lucruri foarte mici, cu bani foarte puțini și cu un impact foarte mare”, a conchis Cornel Belciug.

Emisiunea Gândul Green este susținută de Țiriac Auto.


Citește și:

Specialist în sustenabilitate, după ieșirea Washingtonului din Acordul de la Paris: „SUA, cea mai mare economie, resursă de INOVARE și tehnologie”

Care sunt zonele afectate de CREȘTEREA nivelului oceanelor? Vlad Zamfira: „Orientul Mijlociu înregistrează temperaturi peste 50 de grade”

Cum evităm scăderea EFICIENȚEI panourilor solare din cauza zăpezii? Factori-cheie care influențează procesul

Ministrul Mediului: „Codul Silvic se leagă cu tot ce am finanțat prin PNRR”

Mircea Fechet: „Nu mai finanțăm mașini diesel prin Programul Rabla” / Cât ar putea valora un ECOTICHET în 2025