Filmele săptămânii în România: Proiectul Florida, Taxi 5, Familia mea nebună, Jim Button și Lukas, mecanicul de locomotivă

Filmele săptămânii în România: Proiectul Florida, Taxi 5, Familia mea nebună, Jim Button și Lukas, mecanicul de locomotivă
Publicat: 02/06/2018, 15:25
Actualizat: 25/03/2019, 23:28

Super eroii și fantezia S.F. dinDeadpool 2și Solo: O poveste Star Warsar putea să continue să-și împartă primele două locuri din Box Office-ul românesc și la intrarea în iunie, pentru că drama americană a unei fetițe și a mamei sale mutate dintr-un hotel în altul în zonele în care se zbat pentru supraviețuire cei care sunt obligați să trăiască din ajutor social în umbra Lumii Disney din Florida, are concurență numai în comedii noi și pelicule de aventură europene.

Proiectul Florida (The Florida Project, 2017) i-a adus lui Willem Dafoe personajul lui Bobby Hicks, managerul unui hotel în care își găsesc refugiu Halley (Bria Vinaite) și fiica acesteia, Moonee (Brooklynn Kimberly Prince). L-a propulsat pe Dafoe printre nominalizații la Oscar anul acesta pentru rol secundar masculin. De altfel, actorul a prins nominalizări pentru aceeași categorie cu acest rol și la Globul de Aur și la BAFTA. Eroinele poveștii care leagă strâns bucuria vieții de zi cu zi și condițiile dramatice de existență te obligă să îți amintești singur de multe ori că este numai un film, atât de intensă este senzația de realitate pe care reușesc să o creeze. Aproape ca un film românesc, dacă un film românesc ar reuși vreodată să fie empatic și duios în mod natural cu personaje care alunecă în afara zonelor de confort social și a demonstrațiilor afective. Da, ca în Reconstituirea, dar cu copii la fel de greu de acceptat.

Taxi 5 (2018) este cea mai recentă producție din seria lansată din postura de producător de Luc Besson, acum două decenii. După ce a avut parte de remake și de transpunere în serial de televiziune, povestea continuă fără eroii consacrați (e adevărat că au trecut 11 ani de la ultima peliculă din serie). Filmul s-a bucurat și de o variantă americană, dar comedia franțuzească se pregătește de un restart, numai că grija producătorilor pare să fie legată mai mult de răspunsuri date altor producții devenite de succes între timp. Altfel, românii s-au tot uitat la untrailer cum e Dacia Logan mașină de poliție franțuzească. În sfârșit, acum o să se poată vedea și de ce.

Familia mea nebună(La ch’tite famille, 2018) e tot o comedie franțuzească și vine cu tot umorul dramelor de familie. În plus îl are ca regizor pe Dany Boon, cunoscut din Crăciun fericit (Joyeux Noel, 2005) ori „Micmacs” (2009) sau „Astérix & Obélix: În slujba Majestății Sale” (2012). Altfel, Boon e și actor, interpretând rolul principal, cel al unui arhitect de succes care împreună cu soția sa se pregătește să deschidă o expoziție selectă. Cu succesul lor în lumea designului de lux pare să nu se potrivească cu obiceiurile de familie ceva mai simple. Că vine familia nu e chiar de speriat, dar e suficient un accident pentru ca eroul se trezească proiectat cu douăzeci de ani în urmă, între obișnuințele familiale ceva mai rurale.

Jim Button și Lukas, mecanicul de locomotivă(Jim Knopf und Lukas der LokomotivführerJim Knopf und Lukas der Lokomotivführer, 2018) e filmul de aventuri german dedicat uneia dintre cele mai cunoscute cărți pentru copii. Romanul lui Michael Ende a fost publicat în 1960 și, de atunci, călătorește din paginile cărților pe micile ecrane și în teatrele de păpuși și chiar într-un serial de animație care s-a întins în 52 de episoade. Lukas, mecanicul, Jim și Ema, locomotiva cu aburi pornesc într-o aventură pasionantă în regatul Mandala, căutând-o pe fiica împăratului, Li Si prin orașul dragonilor.

Proiecțiile peliculelor Loving Vincent la Muzeul Țăranului din București (sâmbătă – 20.30, duminică – 20.45) sau România neîmblânzită„(sâmbătă – 16.30, duminică – 18.45). Alte opțiuni de weekend ar putea fi drama O femeie fantastică(Una mujer fantástica, 2017) la Elvira Popesco (duminică – 14.00) ori ceva mai animat, în varianta Peter Iepurașul(Peter Rabbit, 2018), încă difuzat prin sălile din rețelele de cinema comerciale.