Te pot îngrășa crema de față și șamponul? Oamenii de știință vorbesc despre „caloriile chimice” din produsele cosmetice

Te pot îngrășa crema de față și șamponul? Oamenii de știință vorbesc despre caloriile chimice din produsele cosmetice
Publicat: 23/04/2012, 19:30
Actualizat: 25/04/2012, 19:44

Atunci când vrem să scăpăm de kilogramele în plus trebuie săținem cont de trei elemente: factorul genetic, numărul dekilocalorii pe care îl consumăm și energia pe care o ardem întimpul exercițiilor fizice. Specialiștii în nutriție spun că,urmând o dietă echilibrată și având un stil de viață activ, neputem ține sub control greutatea, informează Daliy Mail.

Dacă respectăm toate aceste condiții și tot nu reușim să slăbim,de vină ar putea fi produsele cosmetice, arată un studiu recent aloamenilor de știință de la Mount Sinai Medical Center din NewYork.

Faptul că subsțantele chimice din produsele cosmetice pot ducela apariția dezechilibrelor hormonale este deja cunoscut, dar pânăîn prezent niciun studiu clinic nu a demonstrat că produselecosmetice, pe care le folosim zilnic, ne influențeazăgreutatea.

Cercetătorii americani susțin că șampoanele, loțiunile de corpși săpunul conțin „calorii chimice”, care ne influențeazăgreutatea. Experții spun că ftalații, substanțe chimice care segăsesc în 70% dintre produsele cosmetice, sunt responsabili pentruluarea în greutate.

În plus, oamenii de știință sugerează că expunerea zilnică laftalați, prin intermediul produselor cosmetice, ar putea fiasociată cu obezitatea la vârsta adultă, dar și în copilărie.

În timpul cercetării, realizate pe fete din East Harlem, oameniide știință au analizat nivelul ftalaților din organismulvoluntarelor. „Analizele au arătat că subiectele care prezentau unnivel crescut de ftalați aveau și o greutate corporală mai mare”,spune prof. Philip Landrigan, autorul cercetării.

Bisfenol A (BPA), prezent în sticlele de plastic, este o altăsubstanță, care afectează funcționarea normală a hormonilorresponsabili cu greutatea. Experții spun că această substanțăafectează glandele hormonale, scăzând nivelul de testosteron șiavând un efect similar hormonului estrogen, asociat cu creșterea îngreutate și declanșarea prematură a pubertății la copii.

Zoe Harcombe, medic nutriționist, spune că orice modificare, câtde mică, în modul de funcționare a hormonilor poate avea urmărineplăcute pentru persoanele care încearcă să slăbească. „Prinreducerea cantității de grăsime din dieta zilnică se reduc șivitaminele solubile din organism, ceea ce duce de multe ori lauscarea pielii. Folosim loțiuni de corp pentru a ne hidrata, fărăsă conștientizăm că ne facem mai mult rău, adăugând > prin piele”, este de părere Harcombe.

ŞOC! Frumoasa campioană a ţării, desfigurată. Iubitul a strangulat-o şi a dat-o cu capul de...
Monica Davidescu, primele declarații despre divorțul de Aurelian Temișan
FOTO. Tania Budi, în costum de baie la 53 de ani! Imagini demențiale: a oprit...
Alimentul care sporeşte inteligenţa. TOP 8 mâncăruri pentru creier, potrivit dr. Mihaela Bilic
FOTO. Fiica lui Ion Țiriac, imagini în costume de baie minuscule!
Germania anunţă lockdown naţional pentru persoanele nevaccinate. Vaccinarea obligatorie ar putea intra în vigoare