Prima pagină » Sănătate » Vegetarianul „part-time”, omul care reușește să reducă la jumătate riscul de apariție a obezității. În ce constă dieta lui

Vegetarianul „part-time”, omul care reușește să reducă la jumătate riscul de apariție a obezității. În ce constă dieta lui

Vegetarianul „part-time
Eliminarea ocazională a cărnii din dieta zilnică poate reduce riscul de apariție a obezității cu 50%. Aceasta este concluzia unui studiu în care au fost implicați 16.000 de oameni.

Oamenii de știință susțin că dacă oamenii ar mânca puțin mai multe mese fără carne și ar aduce un aport săptămânal de fructe și legume mai mare alimentației lor, aceștia ar reuși să își păstreze o greutate corporală normală. 

Studiile precedente arătau că vegetarienii tind să fie mai supli decât ceilalți oameni, însă oamenii de știință spun că „flexitarianismul”, adică scăderea cantității de carne din alimentație și creșterea consumului de fructe și legume, este o alternativă pentru cei care nu pot renunța de tot la carne. 

„Nu este o trecere radicală la dieta vegetariană, este o trecere lină. Nu este ceva strict”, a explicat profesorul Maria Bes-Rastrollo de la Universitatea Navarra din Spania, cea care a condus studiul. 

Consumul de carne este considerat a fi una dintre cauzele creșterii în greutate, din cauza conținutului ridicat de grăsimi și calorii. 

În cadrul studiului a fost urmărit comportamentul alimentar a 16.000 de persoane pe o perioadă de 10 ani și a relevat faptul că 584 de persoane au devenit obeze, potrivit The Times. 

Concluzia principală a fost aceea că, cu cât oamenii au consumat mai multe plante și mai puțină carne, cu atât a scăzut riscul de obezitate, indiferent de vârstă, greutate inițială și alte obiceiuri nesănătoase, cum ar fi sedentarismul. 

Medicul Bes-Rastrollo a explicat că, potrivit datelor culese, riscul de obezitate era cu 15% mai mare în rândul a 20% dintre oamenii care aveau dietele alimentare cu cel mai mare conținut de carne. 

De partea cealaltă, riscul de apariție a obezității era cu până la 43% mai mic în cazul persoanelor care mâncau foarte puțină carne. 

Studiul arată, de asemenea, că chiar și persoanele din grupul cel mai aproape de vegetarianism continuau să consume 142 grame de carne pe zi, însă compensau acest fapt prin intermediul consumului unor cantități ridicate de fructe, legume, nuci și ulei de măsline. 

Așadar, pentru a ține la distanță pericolul apariției obezității, oamenii de știință recomandă o dietă vegetariană „part-time”, care să nu excludă carnea, însă să reducă frecvența prezenței acestui aliment în alimentația zilnică. 

Iar carnea nu reprezintă un pericol doar în ceea ce privește riscul apariției obezității, ci consumul mare de carne a fost asociat apariției unor boli cum ar fi cele cardiovasculare și chiar a cancerului. 

Recomandarea video

Mediafax
Cel mai PERICULOS pod DIN LUME a devenit o atracție turistică. Unde se află
Digi24
Un polițist local i-a dat cu spray lacrimogen și l-a lovit cu picioarele pe șoferul TIR-ului scăpat de sub control
Cancan.ro
Care sunt singurii 3 Faimoși care au REFUZAT să se întoarcă în Dominicană, la marea finală Survivor 2026
Prosport.ro
Fosta noră a lui Ion Țiriac e din nou în centrul atenției. Ileana Lazariuc e definită de lux şi a semnat contractul
Adevarul
De ce un apartament din 1975 poate fi mai valoros decât unul nou
Mediafax
LOVITURĂ pentru fumători într-o destinație preferată de români! Ce s-a decis
Click
Ce ascundea vila de 1,2 milioane de euro a Iuliei Albu. Vedeta a făcut o descoperire neașteptată după ce a început renovările
Digi24
Panică la Kremlin. Serviciile secrete au oprit camerele de supraveghere din jurul lui Putin
Cancan.ro
Nu a primit 100.000 de euro! Câți bani a încasat Gabi Tamaș, de fapt, pentru că a câștigat Survivor 2026
Ce se întâmplă doctore
Daniela Crudu, de nerecunoscut după cele mai recente intervenții estetice. Cum arată acum?
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Este legal să depășești mașina de poliție dacă merge mai încet decât limita legală? Ce stabilește Codul Rutier 2026
Descopera.ro
Plantele „vorbesc” între ele? Ce au descoperit cercetătorii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – L-am avertizat pe fiu-miu să nu se căsătorească cu o orăseancă..
Descopera.ro
Masa lipsă din Calea Lactee ar putea fi ascunsă într-un roi de comete interstelare