Colaborare inedită între un campion mondial de Formula Unu și una din cele mai mari companii aeriene din lume. „Am fost pregătit mereu pentru competiție”

Publicat: 20 03. 2018, 11:52

LaudaMotion este o companie din cadrul entității austriece AOC, deținută de Niki Lauda, care a cumpărat recent numeroase bunuri, precum o aeronavă A320, de la fosta companie Niki Airline, informează un comunicat de presă. În scurt timp, va începe să ofere servicii de transport aerian din Germania, Austria și Elveția spre destinații din zona mediteraneană.

Rynair va cumpărat inițial 24,9% din compania LaudaMotion și ar putea continua până la 75%, dacă va primi aprobarea autorităților europene de concurență. Nikia Lauda va conduce board-ul companiei aeriene.

De asemenea, Ryanair va furniza șase avioane în sistem de leasing pentru LaudaMotion. În total, compania lui Niki Lauda ar putea ajunge să dețină 21 de aeronave.

Costul investiției în LaudaMotion (dacă va fi aprobat de UE) va fi sub 50 milioane de dolari, chiar dacă Ryanair va furniza alte 50 milioane euro pentru a acoperi costurile operaționale din primul an de funcționare.

„Ne dorim să colaborăm cu Niki lauda, pentru a dezvolta viziunea acestuia pentru prețuri mici la cursele aeriene austreice”, a declarat Michael O”Leary, șeful Ryanair.

„Am fost pregătit mereu pentru competiție și m-am opus monopolului. Sunt încântat să colaborez cu Ryanair și Laudamotion va deveni un concurent puternic pe piață, care va crește rapid și sustenabil. Se naște un nou jucător pe piața aviației comerciale și de abia aștept să le ofer pasagerilor un portofoliu extins de rute, la prețuri competitive”, a declarat fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda.

Andreas Nikolaus „Niki” Lauda (n. 22 februarie 1949) este un om de afaceri austriac și fost pilot de Formula 1, campion mondial în anii 1975, 1977 și 1984.

După prima sa retragere din Formula 1 a fondat linia aeriană Lauda Air, care a devenit în timp una din cele mai mari linii aeriene din lume. Lauda a fost unul din primii piloți ai propriilor avioane.

În anul 1982 când s-a reîntors în Formula 1 după o absență de două sezoane a devenit primul pilot din lume plătit cu peste 1 milion de dolari pe sezon de către echipa sa, informează ro.wikipedia.org.