Super Bowl 2015 a avut o audiență record

Publicat: 03 02. 2015, 12:29

Meciul de fotbal american a stabilit un nou record pentru cel mai urmărit eveniment din istoria televiziunii americane, depășind numărul de telespectatori de anul trecut, când 112,2 milioane de americani au vizionat Super Bowl.

Vârful de audiență a fost de 120,8 milioane de telespectatori în ultimul sfert de oră al meciului, în urma căruia New England Patriots a învins echipa Seattle Seahawks cu scorul de 28 la 24.

Spectacolul oferit la pauza meciului de cântăreața Katy Perry a fost urmărit de 118,5 milioane de telespectatori, cu trei milioane mai mult față de show-ul de anul trecut, când vedeta evenimentului a fost Bruno Mars.

Potrivit companiei Nielsen, show-ul de 12 minute, care a inclus și apariții ale lui Lenny Kravity și Missy Eliott, a avut cel mai mare număr de telespectatori din 1991 și până în prezent.

Televiziunea NBC, care a transmis meciul de fotbal american, a anunțat că numărul de telespectatori a fost, foarte probabil, mai mare, pentru că cifrele oficiale de audiență nu iau în calcul și oamenii care urmăresc evenimentul în baruri sau alte locuri organizate special pentru această manifestare.

De asemenea, circa 600.000 de telespectatori se adaugă la numărul total al celor care au vizionat evenimentul prin intermediul rețelei de televiziune prin cablu dedicată publicului latino Universo, care aparține NBC.

NBC a oferit și acces online, pe computere și tablete, la Super Bowl 2015, atrăgând circa 800.000 de persoane care au urmărit evenimentul în transmisiune directă pe internet, potrivit Adobe Analytics.

După finalul meciului, circa 26,5 milioane de telespectatori au continuat să urmărească programele NBC, între care s-a numărat și un episod din serialul „The Blacklist”, care a devenit astfel cel mai urmărit program de ficțiune difuzat de această televiziune în mai mult de un deceniu.

Meciul Super Bowl din 2016 va fi transmis de televiziunea CBS și va avea loc în Santa Clara, California.