Amenzi uriașe pentru șoferi. Totul pornește de la banala roată de rezervă / Polițiștii îi opresc în trafic și fac verificări

Publicat: 11 11. 2019, 09:25

Legea nu specifică nimic despre roata de rezervă, dar cu siguranță trei anvelope de iarnă și una de vară îl vor face pe polițist să scoată carnețelul cu amenzi, scrie capital.ro.

Legislația rutieră este vagă în acest sens, deși mașina trebuie să fie dotată cu patru roți de iarnă sau all-season, altfel șoferul riscând amenzi usturătoare.

„Este sancționată conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante. Amenda pentru fapta menționată este prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 9 la 20 puncte-amendă, respectiv între 1.305 și 2.900 de lei) și se va reține certificatul de înmatriculare/înregistrare al autoturismului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulație”, informează Poliția Rutieră.

Codul rutier 2019, „surpriză” pentru șoferi: Chiar dacă ai mașina echipată cu anvelope de iarnă, riști o amendă de 725 de lei / La ce trebuie să fii atent

Chiar dacă ai anvelope de iarnă și lanțuri, tot riști o amendă de 725 de lei dacă martorii de uzură scad sub limita prevăzută legal.

În Codul Rutier este prevăzută și o situație în care polițistul are dreptul să îți dea o amendă de 725 de lei și să îți rețină certificatul de înmatriculare dacă anvelopele de iarnă sunt uzate, deci nu mai funcționează cum ar trebui.

Indiferent dacă anvelopele sunt de iarnă, vară sau all-season, atâta timp cât prezintă urme de uzură considerabile, riști o amendă de 725 de lei.
Limita legală de uzură este cea de 1,6 milimetri, aceeași ca în majoritatea țărilor din Europa, Asia și America de Nord, fiindo prevedere stabilită la nivel internațional.

Autoritatea mondială Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) i-a obligat pe toți producătorii de anvelope să incorporeze în anvelopele comercializate în europa și Statele Unite ale Americii niște martori de uzura.

În fapt, aceștia reprezintă minim 6 bare din cauciuc poziționate între blocurile profilului de anvelopă, acestea având o înălțime de 1, 6 milimetri.

Prevederile referitoare la martorii de uzură se găsesc în art. 100 din Codul Rutier, unde se menționează că amendă este un din clasa II, deci 405 puncte, ceea ce înseamnă că poate ajunge până la 725 de lei.