Fabrica Heineken din Constanța va fi închisă. „A funcționat mult sub capacitate de câțiva ani”

Publicat: 20 09. 2022, 16:34
Sursă Foto - Shutterstock

Fabrica Heineken din Constanța își va opri activitatea de producție din luna septembrie 2023, potrivit unui comunicat al companiei. 

„Suntem mândri de tradiţia noastră în fabricarea berii, din Constanţa, însă fabrica a funcţionat mult sub capacitate de câţiva ani. Este necesar să avem cea mai eficientă amprentă de producţie pentru a asigura creşterea şi investiţii suplimentare, pe termen lung”, au spus oficialii companiei.

Heineken va transfera, în timp, elemente ale capacităţilor de producţie şi ambalare ale fabricii din Constanţa către celelalte fabrici, din Craiova, Miercurea Ciuc şi Ungheni.

„Vom continua, de asemenea, să investim semnificativ în cele trei fabrici rămase, pentru a ne susţine ambiţia de creştere şi dezvoltare durabilă, păstrând o prezenţă puternică pe piaţa românească şi în comunităţile în care activăm. Cunoaştem impactul pe care această decizie îl are asupra colegilor noştri din Constanţa, ale căror muncă şi dăruire le respectăm şi le apreciem profund. În acest moment, ne concentrăm să îi sprijinim pe colegii noştri în mod corespunzător pe durata acestei tranziţii”, au mai spus responsabilii companiei.

Heineken are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere şi cidru internaţionale, regionale şi locale. La nivel mondial, compania este prezentă în peste 70 de ţări şi are 80.000 de angajaţi, potrivit Agerpres.ro.

Românii iubesc berea

Românii sunt unii dintre marii consumatori de bere din Europa, dar preferă să bea mai mult acasă. Piaţa locală e la coada clasamentului în ceea ce priveşte consumul în HoReCa.

Retailul reprezintă mai mult de 90% din vânzările totale de bere din România.

România se află pe penultimul loc în Europa, fiind „depăşită“ doar de Estonia, în ceea ce priveşte ponderea canalului HoReCa (on-trade) în totalul pieţei berii.

Mai exact, doar 8% din vânzările de bere se fac în restaurante şi baruri, restul fiind con­tri­buţia canalului de retail, fie că e vorba de ma­gazine moderne precum hiper­mar­keturi şi supermarketuri, fie de magazine tra­di­ţionale, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor oferite de Asociaţia Berarii Europei.