Războiul apelor minerale. Aqua Carpatica: Modificările cerute de CNA la spoturi sunt de nuanță, nu alterează mesajul

Publicat: 09 05. 2012, 22:55
Actualizat: 09 05. 2012, 22:55
Modificările solicitate de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) la spoturile TV ale Aqua Carpatica și care vor fi puse în aplicare sunt doar de nuanță și nu alterează mesajul original, arată compania, într-un comunicat.

Modificările solicitate de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) la spoturile TV ale Aqua Carpatica și care vor fi puse în aplicare sunt doar de nuanță și nu alterează mesajul original, arată compania, într-un comunicat.

În ceea ce privește spotul de apă minerală carbogazoasă, CNA a decis că materialul trebuie modificat astfel încât consumatorul să fie informat cu privire la sursa care probează afirmațiile.

Reprezentanții Aqua Carpatica afirmă, într-un comunicat de presă de miercuri, că membrii CNA „au căzut de acord” că spotul pentru apă minerală carbogazoasă Aqua Carpatica prin care compania afirma că aceasta este cea mai pură apă minerală carbogazoasă din lume „se susține”, însă, pentru „o mai mare acuratețe”, CNA a apreciat că publicul și consumatorii trebuie informați asupra sursei care probează această afirmație.

„În ciuda eforturilor concurenței de a construi o campanie agresivă de dezinformare și de obstrucționare în transmitere a mesajelor sale, Aqua Carpatica a demonstrat încă o dată în fața Consiliului Național al Audiovizualului, în ședința de marți, 8 mai 2012, veridicitatea afirmațiilor susținute în spoturile sale, prin argumente solide și documentate. Atât la spotul pentru apa minerală carbogazoasă cât și la cel pentru apa minerală plată, modificările solicitate de CNA au fost doar de nuanță, nealterând în vreun fel mesajul original”, scriu reprezentanții companiei în comunicatul citat.

Firma a prezentat CNA faptul că una dintre sursele pe care se bazează afirmațiile din spot este „o cercetare științifică a organismului consultativ al Comisiei Uniunii Europene” în care au fost analizate „peste 2.000 de ape minerale din întreaga lume”.

Firma transmite, în același comunicat, că argumentele aduse în discuție de competitorii de pe piață, Societatea Națională a Apelor Minerale (SNAM) și Patronatul Apelor Minerale APEMIN, „nu au fost suficient de solide pentru a se ține cont de ele”.

„Este evident faptul că SNAM nu este un organism independent, neutru și echidistant al statului, ci un competitor direct al Aqua Carpatica ce apăra în mod vădit interesele concurenței”, afirmă reprezentanții companiei.

În legătură cu modificările cerute de CNA la spotul pentru apa minerală plată, Aqua Carpatica a acceptat „sugestia” de a face „o mică precizare” în spot, pentru a nu mai exista interpretări.

În cazul celuilalt spot, de apă minerală plată, compania va preciza că se referă la „copii mici”, în loc de „copii” în actuala formă a materialului.

„Astfel, am acceptat să precizăm că este vorba de «copii mici» în loc de «copii», deși întreaga construcție vizuală și conceptuală are în prim plan copii de vârsta mică”, mai spun cei de la Aqua Carpatica.

Compania mai afirmă că peste 53.000 de oameni susțin demersul legislativ al Aqua Carpatica de „transparentizare”, prin afișarea obligatorie a nitraților pe etichetele tuturor apelor minerale din România.

„CNA, validând afirmația că AQUA Carpatica plată (necarbogazoasa) are «cel mai scăzut conținut de nitrați din România (0,8 mg/l)», ne permite să garantăm în continuare în public consumatorilor noștri puritatea apelor noastre și ne păstrăm libertatea constituțională de a comunica acest lucru”, conchide comunicatul.