Ce a pățit un bărbat, după ce a CUMPĂRAT o canapea de 8.000 de lei. „După montaj, patronul a spus că o să rezolve, dar nu mai răspunde”

Publicat: 07 03. 2023, 16:55
Actualizat: 07 03. 2023, 17:05
FOTO - Caracter ilustrativ: Envato,com

Un client român s-a plâns pe rețelele de socializare despre calitatea canapelei pe tocmai o cumpărase cu suma de 8.000 de lei. „Am întâmpinat o problemă și aș vrea să vă cer sfaturi sau păreri în legătura cu acest lucru”, a scris bărbatul, pe Facebook.

„Am o cumpărat o canapea de curând, totul bine și frumos până când au venit să o monteze. Un braț de la canapea este diferit față de celălalt, extensiile nu se deschid deloc (decât dacă tragi foarte, foarte tare) și atunci când se deschid se rupe din material, pentru că ține într-un șurub! După montaj, patronul a spus că o să vină și o să le rezolve fără probleme, dar ce să vezi, nu mai răspunde. Țin să menționez că i-am achitat integral toată canapeaua (fiind 8.000 de lei) și că acesta are și sediul în oraș! Dacă cineva a mai trecut prin asta, cum ați procedat?”, a întrebat acesta pe grupul „Idei amenajări”, potrivit ziare.com.

Iar răspunsurile nu au întârziat să apară, mai ales că și alții au descris situații asemănătoare. Cei mai mulți i-au recomandat să facă o reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Iată doar câteva dintre mesajele postate la comentarii:

  • „Eu am pățit la 3 luni de când am cumpărat-o. S-a rupt, a răspuns la telefon și mi-a zis că e contra cost reparația, deși e în garanție 2 ani, bani mulți pe calitate proastă”;
  • „Am pățit și eu la fel tot cu ei acum câțiva ani, au fost numai «lapte și miere» până am achitat. Când au venit la montaj, au greșit un sertar de la pat (era altă dimensiune) și m-au tratat cu sictir, a durat trei săptămâni și multe vizite la ei până să catadicsească să îmi trimită sertarul ăla amârat. Să îmi fie învățătură de minte să mai iau ceva de la ei vreodată!”;
  • „Eu… foarte multe probleme de genul acesta le-am rezolvat numai amenințând că apelez la ANPC. Până acum nu am ajuns să și apelez, dar aș face-o fără probleme. Nu cedați la promisiuni sau amenințări. Fiți ferm pe poziție! Succes!”;
  • „Dacă ai factură, scrie o reclamație la Protecția Consumatorului. O să vă sune cei de la firmă ca să rezolvați, doar că durează 1-2 luni”;
  • „Minunat, vă duceți peste el și purtați o discuție fermă și clară. Dacă nu… va pregătiți pentru ANPC. Aveți grijă să îi transmiteți că dacă de bunăvoie nu dorește, o va face forțat de instituții. Și intrați pe site-ul ANPC, să aveți facturA și garanția. Descrieți cele întâmplate și se va rezolva. Din păcate, doar așa funcționează la români bunul simț, prin constrângere”;
  • „Prima dată trebuie să îi contactați în scris și să cereți răspuns în scris, cu termen, apoi faceți reclamație la ANPC unde atașați tot ce aveți: factură, contract, încercarea de a rezolva amiabil eșuată (e obligatorie) și va garantez că se rezolva foarte repede. Pentru ca instituțiile să își facă treaba noi trebuie să reclamăm”;
  • „Eu i-aș scrie un email sau i-aș da un mesaj în care i-aș spune că asta e ultima încercare de a-l contacta pentru a-i da posibilitatea să remedieze situația, (…) următorul pas fiind Protecția Consumatorului. Și câteva recenzii negative pe unde se poate, începând cu google, site-uri locale de profil (cu poze dacă se poate, și detalii cât mai precise, doar adevărul, nimic mai mult). În general, din experiența mea, funcționează destul de bine și celor cărora nu le pasă de calitatea muncii lor le pasă mai mult de imaginea lor, din păcate”.