VIDEO | Protest la CFR. Trenurile nu mai pleacă din gări, circulația este întreruptă în aproape toată țara. Este haos în Gara de Nord

Publicat: 20 12. 2021, 12:59
Actualizat: 20 12. 2021, 16:24

Protestul spontan de la CFR, care a fost declanșat luni dimineață de către angajații de la reparații locomotive, s-a extins la nivel general, fiind afectat tot transportul feroviar.

UPDATE: 16:20: La această oră, în Gara de Nord sunt întârzieri chiar și de șapte ore, iar sute de călători stau în frig și nu știu când vor putea pleca către destinațiile lor.

Știrea inițială:

„În acest moment nu pleacă niciun tren din marile gări. Circulația este întreruptă, se poartă discuții cu conducerea Ministerului Transporturilor”, au precizat pentru Gândul reprezentanții CFR.

Practic, sunt afectate cele mai mari gări din țară, din orașe precum Craiova, Constanța, Cluj, Iași sau București.

STB a reintrodus linia 780, către Otopeni

„Ca urmare a grevei spontane a angajaților CFR, pentru preluarea fluxurilor de călători între Aeroportul Otopeni și Gara Basarab, Societatea de Transport București STB SA a reintrodus linia 780.

Autobuzele acestei linii vor circula pe toată durata grevei pe traseul Aeroportul Otopeni, Aeroportul Băneasa, Piața Presei, Gara de Nord, Gara Basarab”, au transmis, luni, reprezentanții STB.

Întârzieri de sute de minute

În prezent, în Gara de Nord sunt întârzieri foarte mari, de sute de minute.

De exemplu, trenul care trebuia să ajungă în București de la Târgu Jiu are, la ora transmiterii acestei știri, 220 de minute întârziere.

Și la „Plecări” sunt întârzieri foarte mari, între 150 și 200 de minute.

Inițial, greva spontană a fost declanșată luni dimineață de către angajații de la reparații locomotive.

Angajații CFR care se ocupă cu repararea locomotivelor au întrerupt lucrul. Șeful sindicaliștilor spune că oamenii nu mai au bani pentru cheltuielile zilnice.

„Suntem nemulțumiți de prorogarea Legii statutului personalului feroviar, care, printre altele, stabilea o creștere salarială cu 35% din ianuarie.

Fără această creștere, angajații din CFR nu-și mai pot asigura traiul zilnic, nu mai pot plăti întreținere, lumină, nu mai au bani să ajungă la serviciu. Salariile lor sunt foarte mici”, a declarat, pentru Gândul, Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.