Ireal! Un bărbat din Botoșani a rămas fără 1.000.000 de lei, după un apel de aproape 3 ore. Ce s-a întâmplat, de fapt
:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.gandul.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F05%2Fun-barbat-din-botosani-a-ramas-fara-1-000-000-de-lei-dupa-un-apel-de-aproape-3-ore-1280x853.jpg)
Un bărbat din Botoșani a rămas fără 1.000.000 de lei, după ce a picat în capcana escrocilor cibernetici. După un apel de aproape 3 ore, contul i-a fost golit, rămânând fără economiile strânse de o viață. Situația a fost raportată către poliție, printr-un apel 112.
Un bărbat din Botoșani a devenit victima atacatorilor cibernetici. Botoșăneanul a rămas fără 1.000.000 de lei, după un apel de aproape 3 ore. Când și-a dat seama că este victimă, a sunat imediat numărul de urgență 112. A rămas fără economiile strânse de o viață!
Un bărbat din Botoșani a rămas fără 1.000.000 de lei, după un apel de aproape 3 ore
Inițial, bărbatul a fost apelat de un individ care s-a recomandat ca fiind un reprezentant al Băncii Transilvania. Bărbatului din Botoșani i s-a spus, prima oară, că ar fi fost efectuate anumite plăți neautorizate de pe cardul lui, de 5.000 de lei. Individul aflat la celălalt capăt al telefonului i-a spus că plățile ar fi fost efectuate către o țară străină. Însă, după ce a verificat contul, a constatat că nu îi lipseau bani. Al doilea apel, însă, care durase circa 3 ore, l-a lăsat fără bani.
„Victima a fost contactată telefonic de un bărbat care s-a recomandat ca fiind reprezentant al Băncii Transilvania şi care a întrebat dacă au fost autorizate mai multe tranzacţii către platforme online. I s-a spus că de pe cardul său ar fi fost efectuate plăţi neautorizate în valoare de 5.000 de lei, către o ţară străină. Bărbatul a verificat contul şi a constatat că nu lipseau bani”, au precizat poliţiştii din Botoşani.
Bărbatul din Botoșani a fost sunat, din nou, tot de un individ care se recomanda a fi din partea entității bancare. Apelul ar fi părut că vine de pe un număr al băncii, ceea ce se presupun că atacatorii au apelat la metoda „spoofing”.
Atacatorul cibernetic i-a cerut să instaleze aplicații pe telefon
Presupusul angajat i-a spus bărbatului că datele bancare ale sale ar fi fost compromise și că ar fi necesare anumite „măsuri de securitate”. În realitate, însă, prin aceste „măsuri” atacatorii au încercat să intre în posesia unor date cu caracter sensibil. Având în vedere pretextul că datele ar fi fost compromise, l-a convins pe bărbat să insteleze aplicații de tipul remote – control, pe telefon. Prin intermediul acestor aplicații, atacatorului cibernetic i-a fost permis accesul la plăți. Botoșăneanul a rămas fără 1.000.000 de lei, după ce banii au ajuns într-un cont de Revolut.
Când avea loc tranzacția, bărbatul era sunat de pe numărul real al băncii, dar atacatorul cibernetic i-a spus că ar fi un „robot automat” și să nu răspundă. După cele aproape 3 ore petrecute în apel, victima a realizat că este vorba despre o înșelătorie, arată Observatornews.ro.
Vezi și:
Sursă foto: colaj Shutterstock – caracter ilustrativ