Magistrala M6 spre Otopeni: Prima piesă a „cârtiței” care va fora TUNELUL a ajuns la viitoarea stație Tokyo
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, anunță că prima piesă din „cârtița” care va fora unul dintre cele două tuneluri ale magistralei M6 a ajuns la miezul nopții, în noaptea de 3 spre 4 martie, pe șantier. După ce va fi asamblat, utilajul uriaș va fora dinspre stația Tokyo spre stația 1 Mai.
Utilajul TMB (Tunnel Boring Machine) va fi asamblat la faţa locului. La miezul nopţii a ajuns prima piesă, după care a fost adus şi scutul metalic (capul de tăiere), care cântăreşte 128 de tone. Pe parcursul următoarelor nopţi, vor ajunge şi următoarele piese.
„De săptămâna viitoare, constructorul va începe montarea pieselor componente, care va dura maximum 1 lună, iar punctul de pornire a săpăturii de tunel va fi dinspre stația Tokyo (zona comercială Băneasa) spre stația 1 Mai, start estimat la sfârșitul lunii martie, începutul lunii aprilie”, a transmis Irinel Scrioșteanu pe Facebook.
M6 este prima magistrală care traversează granița Capitalei în județul Ilfov, iar secțiunea 1 are o lungime de 6,6 km și 6 stații, fiind cuprinsă între stația 1 Mai (existentă) și stația Tokyo (zona comercială Băneasa), după cum urmează:
- 1 Mai (existentă)
- Pajura
- Expoziției
- Piața Montreal
- Gara Băneasa
- Aeroport Băneasa
- Tokyo
Noua linie de metrou M6 este împărțită în 2 secțiuni, cu un traseu total de 14,2 km și va cuprinde 12 stații, având ca punct comun stația Tokyo, care permite astfel abordarea în paralel a săpării tunelului, din două direcții cu utilajele TBM și, ulterior, contractarea unitară a lucrărilor de semnalizăre și de achiziții material rulant.
CITEȘTE ȘI: