Marcel Ciolacu anunță înființarea unei COMISII pentru reorganizare teritorială. „Aș dori în această sesiune să venim cu un proiect”

Publicat: 13 01. 2025, 14:55
Actualizat: 13 01. 2025, 16:08

Organigramele instituțiilor publice intră în reorganizare. Șeful guvernului, Marcel Ciolacu, a declarat luni că a dispus întrunirea unei comisii prin intermediul căreia să fie identificate posibilitățile prin care se poate realiza acest obiectiv. Urmează proiectul, în măsura în care și legislația o va permite. 

Reprezentanții guvernului pregătesc o comisie prin care să stabilească detaliile acestei reorganizări, la nivel național.

Ați văzut că am făcut o comisie, cu președintele Camerei Deputaților, viitorul președinte UNCJR, viitorul președinte AMR, cu câte doi reprezentanți de la consiliul județene, de la primarii, municipii, reședințe de județ, de la orașe, de la comune, cu doi membri de la comisiile din Parlament, de administrație, atât de la Cameră, cât și de la Senat și am spus că aș dori în această sesiune să venim cu un proiect de reorganizare teritorială, a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu, după ședința Consiliului Politic Național al PSD, la sediul PSD.

Legislația privitoare la reorganizarea/desființarea instituțiilor publice, în vigoare la finalul anului 2024, prevedea mai multe condiții care trebuie îndeplinite în astfel de situații.

Astfel, potrivit Legii 296/2023, privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, publicate în Monitorul Oficial, Art. XXIX specifică următoarele aspecte.

(1)Începând cu data de 1 iulie 2024, instituţiile publice cu personalitate juridică aflate în coordonarea/subordonarea/autoritatea autorităţilor administraţiei publice centrale/locale îşi pot desfăşura activitatea dacă îndeplinesc următoarele condiţii cumulative:

a) au un număr de peste 50 de posturi aprobate conform legii şi efectiv ocupate în structurile organizatorice;
b) activităţile desfăşurate de instituţiile publice nu se suprapun sau sunt similare cu alte activităţi desfăşurate de alte instituţii publice cu obiect de activitate acelaşi sau similar.
(2) Instituţiile publice care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1) se pot desfiinţa/reorganiza/fuziona sau pot transfera activitatea şi personalul încadrat către alte structuri organizatorice, inclusiv către structurile organizatorice aflate în coordonarea/autoritatea/subordonarea autorităţilor administraţiei publice locale/centrale/judeţene, prin modificarea corespunzătoare a numărului de posturi, organigramei şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare.

(3) Prin desfiinţare/reorganizare/fuzionare sau transfer al activităţii către alte structuri organizatorice, inclusiv către structurile organizatorice aflate în coordonarea/autoritatea/subordonarea autorităţilor administraţiei publice locale/judeţene/centrale, trebuie să rezulte cel puţin următoarele condiţii cumulative:

a) o reducere cu cel puţin 15% a numărului de personal proporţional atât pentru funcţiile de conducere, cât şi pentru funcţiile de execuţie;
b) o reducere cu cel puţin 15% a cheltuielilor de funcţionare, respectiv a cheltuielilor materiale şi servicii etc.”

 

CITEȘTE ȘI:

Ilie Bolojan: Candidatura lui Crin Antonescu la alegerile PREZIDENȚIALE, validată pe 26 ianuarie. Avem încredere în calitățile domnului Antonescu

Crin ANTONESCU știe că va fi candidatul coaliției la prezidențiale/ „Aștept procedurile, aștept validarea”