Ministrul Transportului a criticat administrația Aeroportului Otopeni și managementul actual al Metrorex, la inaugurarea Pistei 2

Publicat: 19 02. 2021, 14:37
/Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă: Avem cea mai bună execuție pe fonduri europene din istorie / Avem 2,7 miliarde de lei pentru autostrăzi și cai ferate. Vrem să ajungem la 8 miliarde de lei până la sfârșitul anului / Sursă FOTO: Eduard Vînătoru - Mediafax Foto

Cătălin Drulă a susţinut că segmentul magistralei de metrou M6 dintre Băneasa și Aeroportul Henri Coandă se află într-un proces de reevaluare la Ministerul Transporturilor. Cătălin Drulă a criticat în termeni duri administrația aeroportului, dar și  managementul actual al Metrorex. Metroul ar face până la Gara de Nord 35 de minute, ar avea 14 opriri şi nu ar face legătura cu viitorul terminal, în timp ce durata călătoriei cu trenul este de doar 20 de minute.
Cătălin Drulă, a declarat, astăzi, cu prilejul deschiderii Pistei 2 a Aeroportului Otopeni din Capitală, că sarcina noului management al aeroportului este să facă un buget echilibrat pentru anul în curs

 

Ministrul a făcut declarația la Aeroportul Henri Coandă, unde a participat la ceremonia de redeschidere a Pistei numărul 2.

Cătălin Drulă a criticat în termeni duri administrația aeroportului pentru modul în care a gestionat activitatea în timpul pandemiei

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat vineri că sarcina noului management de la Aeroprotul Henri Coandă este să facă, pentru 2021, un buget echilibrat, argumentând că nu pot fi acordate bonusuri într-un an cu pierderi.

Ministrul Transporturilor este nemulțumit de faptul că, într-un an în care aeroportul a avut pierderi de venituri, pentru că nu au mai fost aeronave care au aterizat și nici călători, nu au fost luate și măsuri de ajustare a cheltuielilor.

„Toată lumea a strâns cureaua undeva în România, s-a trecut la program de 4 zile din 5, în unele locuri s-a mers în șomaj tehnic sau unii oameni chiar și-au pierdut locul de muncă. La Aeroport nu s-au făcut aceste măsuri de ajustare, chiar s-au dat prime discreționare, de milioane de lei anul tercut. Sarcina noului managemnt este să facă pentru anul aceste un buget echilibrat. Nu putem să avem într-un an în care avem pierderi și în care nu suntem la normal, spre exemplu, bonusuri. De asemenea, nu putem să cumpărăm nu știu câte, zeci-sute de ultimul model de telefon care costă 1500 de euro și pe care să-l distribuim la toți prietenii și toată clientela”, a declarat Cătălin Drulă.

 

Răzvan Cuc a lansat acuzații dure la adresa noului ministru al Transporturilor. Într-o postare pe pagina personală de facebook, acesta susține că vicepremierul Dan Barna şi actualul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă,  vor fi inaugurat pista numărul 2 a Aeroportului “Henri Coandă”, un proiect semnat în mandatul său, în anul 2019.

Totodată, el a mai adăugat că este sigur că cei doi urmează să se ”laude” cu acest proiect.

Critici către managementul actual al Metrorex

Critici similare din partea ministrului au fost adresate și către managementul actual al Metrorex:

„Şi la Metrorex este aceeaşi situaţie de care vorbeam, de dezechilibru bugetar. A fost o situaţie de clientelism, de salarii bune care, în afară de cei care muncesc efectiv, sunt foarte mulţi pe lângă şi pe principiul de un loc bun – un salariu călduţ şi o toleranţă a administraţiilor succesive la creşteri salariale nefondate s-a ajuns într-o situaţie de dezechilibru major.

A crescut bugetul de salarii, de cheltuieli cu personalul de la 300 de milioane (de lei – n. r.) la 900 de milioane (de lei – n. r.), aproape de trei ori în 5 ani. (…)  Veniturile la Metrorex au rămas constante, chiar şi în anii buni, şi nu au crescut deloc.

Nu sunt mulţumit de managementul actual al Metrorex, ba chiar pare cumva că sunt în buzunarul de la piept al domnului Rădoi, acest veşnic lider de sindicat, şef de cartel şi vom lua măsuri şi acolo în perioada imediat următoare. Le veţi vedea şi le vom anunţa la momentul respectiv”, a susţinut ministrul.

El a explicat, de asemenea, că trenul de la Gara de Nord către aeroport, la terminalul actual, face 20 de minute, iar metroul ar face 35 de minute, cu 14 opriri, și nici nu ar ajunge până la noul terminal al aeroportului.

Comisia Europeană a aprobat în 2019 alocarea a peste 517 milioane de euro pentru construcția liniei de metrou 6 (stațiile 1 Mai – Tokyo), în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare. Stația Tokyo va fi amplasată la complexul comercial Băneasa. Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de șase kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri.