Nicolae Ciucă, despre criza Blue Air: Am cerut ca cei care au generat această situaţie să plătească. Sunt costuri suplimentare la Guvern. Nu noi am generat problemele companiei

Publicat: 10 09. 2022, 15:00
Premierul Nicolae Ciucă / Sursă Foto: Facebook

Premierul Nicolae Ciucă spune că situaţia Blue Air „este problema unei companii private”. El spune că va cere ca cei responsabili pentru situaţia creată să suporte costurile pentru repatrierea cetăţenilor români afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air şi preluaţi de aeronave TAROM de pe diverse aeroporturi.

„Este problema unei companii private. Noi ne-am ocupat, în tot acest ansamblu al situaţiei create, de protejarea cetăţenilor români şi continuăm să monitorizăm şi să asigurăm transportul, acolo unde este necesar.

În ceea ce priveşte activitatea companiei Blue Air, am cerut ca cei care au generat această situaţie să plătească, pentru costuri – pentru că sunt costuri suplimentare la Guvern, nu noi am generat problemele companiei – şi sigur, dacă cineva se face vinovat de această situaţie, atunci trebuie să răspundă  pentru ceea ce s-a întâmplat”, a afirmat Nicole Ciucă sâmbătă, în judeţul Constanţa, unde a participat la şcolile de vară ale de organizaţiilor de tineret şi de femei din cadrul PNL, citat de News.ro.

FOTO – ARHIVĂ: Facebook.com/FlyBlueAir

Blue Air anunță că nu reia zborurile până luna viitoare, pe 10 octombrie! Compania precizează că nu are bani de combustibil

Compania aeriană Blue Air a anunțat, vineri, printr-un comunicat de presă că ”își propune” reia cursele de luna viitoare, pe data de 10 octombrie. Lucru pentru care pasagerii companiei care au plătit bilete până la data precizată, nu vor putea să beneficieze de servicii.

De asemenea, Blue Air a anunțat în comunicat că le transmite pasagerilor cu zborurile programate până în data de 10 octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporturile de plecare.

Reprezentanții companiei aeriene arată că nu sunt destui bani pentru combustibil și cheltuieli operaționale. Situația financiară fiind una destul de gravă, după spusele acestora.

Compania susține că vânzările de bilete ”au fost semnificativ afectate”, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia, în timp ce toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente.

Blue Air a oprit toate zborurile la 6 septembrie, mii de români fiind blocați pe aeroporturi din toată Europa.

Guvernul a alocat 5 milioane de lei pentru repatriere. Banii vor trebui recuperaţi însă de la Blue Air, companie care are datorii totale de 230 de milioane de euro.

Potrivit Blue Air, aproape 55.000 de pasageri au fost afectaţi de anularea zborurilor programate în perioada 6-11 septembrie.

Poprirea a fost ridicată

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a transmis, miercuri, în ziua în care mii de români au sunat pentru asistență consulară, în contextul opririi curselor Blue Air, că a suspendat decizia de poprire a conturilor companiei, după ce aceasta a solicitat eșalonarea plăților restante și a depus documentele necesare. Ulterior, compania Blue Air a conformat că poprirea a fost ridicată și zborurile vor fi reluate.

Peste 54.000 de români au fost vizați direct de decizia Blue Air, conform detaliilor date de companie: În perioada 6 – 11 septembrie 2022 au fost planificate și anulate 401 zboruri și 54.161 pasageri au fost afectați de anulări.

Mai mult, șeful ANPC, Horia Constantinescu, a spus, miercuri, că cel puțin 73.000 de români au depus sesizări privind neregulile de la Blue Air. El a adăugat că această companie aeriană „șantajează statul român”, motiv pentru care instituția pe care o conduce ar putea depune o plângere penală împotriva Blue Air.

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a anunțat miercuri, prin intermediul unui comunicat, că mai pune o linie telefonică la dispoziția românilor blocați în străinătate ca urmare a suspendării zborurilor companiei Blue Air.

Vă recomandăm și: