Parcările ar putea fi transformate în terase în scopul de a sprijini industria HoReCa

Publicat: 09 04. 2021, 19:47
Actualizat: 09 04. 2021, 19:47
Foto: Unsplash.com

Reprezentanții din HoReCa ar putea să amenajeze terase pe spațiul unde sunt amplasate locuri de parcare în Cluj-Napoca.

Locurile de parcare ar putea fi transformate în spații de terase

Andi Daiszler a inițiat mai multe discuții cu subprefectul Irina Munteanu și viceprimarul Dan Tarcea pentru ca locurile de parcare să fie transformate în spații de terase pentru cafenele și restaurante.

Astăzi, activistul a anunțat  un rezultat al consultării cu autorităţile locale în scopul de a sprijini industria HoReCa şi cea de evenimente.

„În urma discuţiilor cu subprefectul Irina Munteanu şi viceprimarul Dan Ştefan Tarcea, azi am solicitat DSP Cluj emiterea unui aviz asupra propunerii de transformare a unor spaţii de parcare de la nivelul municipiului Cluj-Napoca în terase oferite operatorilor HORECA din proximitate. Primăria ar urma să închidă cu garduri de protecţie anumite locuri de parcare solicitate de operatorii HORECA.    Argumente pro:    – localuri fără terase, care, deci nu pot funcţiona, ar putea din nou servi clienţilor mâncare/băutură etc   – spaţiile în aer liber neîngrădite (fără pereţi de plexi) sunt ferite de contagiune (din cauza vântului, a vremii etc).    – vremea încă rece va face ca oamenii să nu stea foarte mult afară, astfel încât să fie asigura flux continuu   – chiar şi o masă de 4-6 persoane pe un loc de parcare ar face o diferenţă pentru mulţi patroni de localuri.    – măsura ar fi o premieră naţională care ţine cont de toate recomandările personalului medical (stat afară, distanţare socială, monitorizare etc.)   – măsura urmează toate traseele de avizare impuse şi recomandate de autorităţi.    – măsura întăreşte strategia oraşului de renunţare la spaţiile de parcare şi de folosire a mijloacelor de transport alternative, cu care locuitorii s-ar putea obişnui mai repede după trecerea pandemiei.   – măsura va scădea şi viteza medie a traficului rutier în zonele acestea, deci poluarea.

– măsura întreţine dialogul între părţi, atât de solicitat de autorităţi în aceste vremuri şi nu numai.    Argumente contra:   – pierderea neglijabilă a încasărilor din parcări pe durata weekendurilor. Spun neglijabilă întrucât în weekend intervalul de plată pentru parcările publice e mai scurt decât de luni până vineri, iar lumea oricum circulă mai puţin cu maşina, deci mai multe locuri sunt oricum nefolosite.    – îngrămădirea mai multor mese decât permite spaţiul – fiecare local va fi responsabil şi va anunţa primăria printr-o declaraţie care locuri de parcare şi le asumă şi câte mese/locuri încap acolo, poliţia locală urmând a putea supraveghea aceste lucruri”, a transmis Daiszler.    Exemple de localuri care ar putea beneficia de pe urma măsurii într-o formă sau alta (deschiderea unei terase acolo unde ea nu există sau mărirea spaţiului de terasă inclusiv prin adoptarea locurilor de parcare adiacente):    – strada Avram Iancu – Ciao New York, Pizzeria Acrobatica sau Joben Bistro   – strada Constantin Daicoviu – Karolina Augusta, Room, Bruno Wine Bar, Let’s Coffee etc.    – strada Octavian Petrovici – Form Caffe   ş.a.m.d..”

Modelul a fost deja aplicat cu succes în New York, unde garduri de protecție inchid anumite locuri de parcare solicitate de operatorii din HoReCA

În New York au fost aduse nenumărate critici modelului de amenajare a unei terase într-un loc de parcare. Printre cele mai importante se numără vremea, viabilitatea unei configurații exterioare depinzând, de asemenea, în mare măsură de geografie.

„În esență, depindem de capriciul naturii”, spune un consumator din New York, potrivit Grub Street.

Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Cluj este forul care ia decizii în privința pandemiei.