Viaductul de la Aciliu, de pe autostrada A 1, în stare avansată de degradare, la doar 10 ani de la inaugurare. CNAIR pregătește o expertiză

Publicat: 10 09. 2023, 09:50

Viaductul de la Aciliu, de pe autostrada A1, se află într-o stare avansată de degradare. Pe acesta se pot observa cu ușurință crăpături și desprinderi ale betonului la unul ditre piloni, scriu jurnaliștii de la Ziarul Unirea. 

La nici 10 ani de la deschiderea circulației, viaductul de la Aciliu, de pe autostrada A1 Deva – Sibiu, este într-o stare avansată de degradare. Viaductul de la Aciliu se află pe lotul 3 al autostrăzii Orăstie – Sibiu, inaugurat în anul 2014. Acesta are o lungime de circa un kilometru și o înălțime de 74 de metri, fiind cel mai înalt viaduct de autostradă din România.

Terenul argilos din zona Aciliu a generat numeroase probleme, o parte din autostradă fiind demolată și refăcută la puțin timp de la deschiderea traficului. Primele defecțiuni ale viaductului de la Aciliu au fost sesizate încă din anul 2019 când au fost constatate degradări în zona culeelor, distrugerea completă a sistemului de evacuare a apelor, fisurarea grinzii de încadrare a protecției din piatră brută a taluzului, ravenele pe zona adiacentă viaductului și spălare a terasamentului în zona DC 71 – drumul către Aciliu, scrie Ziarul Unirea.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pregăteşte o expertiză a viaductului de la Aciliu, dar oficialii companiei au precizat că nu sunt probleme de stabilitate a viaductului.

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, a declarat, pentru News.ro, că este în pregătire o expertiză în ceea ce priveşte podul de pe A1, dând asigurări că nu sunt probleme în ceea ce priveşte stabilitatea construcţiei.
„Ştiu că se pregăteşte acum o expertiză extinsă pe viaduct. Până la ora actuală, din ce ştiu, nu sunt probleme de stabilitate a viaductului. Dar trebuie sa vedem exact dacă şi ce probleme sunt în mod real ca sa putem interveni preventiv. În baza expertizei se va realiza o documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii (D.A.L.I.) care va specifica toate lucrările necesare asigurării stării de viabilitate a viaductului”; a transmis oficialul CNAIR.
CITEȘTE ȘI: Cristian Pistol (CNAIR): A fost desemnat câștigătorul contractului pentru lucrările din Prelungirea Ghencea

Sorin Grindeanu: ”Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat!”

FOTO: CNAIR anunţă că a fost începută verificarea celor 100.000 de șuruburi de pe „Golden Gate”-ul de la Brăila / Câte dintre ele erau slăbite