Prima pagină » Cu Gândul la București » Lider de sindicat Metrorex, despre noile METROURI Alstom: Se dorea ca undeva la 1 octombrie să fie introduse în circulație

Lider de sindicat Metrorex, despre noile METROURI Alstom: Se dorea ca undeva la 1 octombrie să fie introduse în circulație

Marian Artimon, lider de sindicat Metrorex (USLM), a explicat în emisiunea „Cu Gândul la București” care este situația noilor trenuri Alstom Metropolis produse în Brazilia. În luna aprilie se împlinește un an de când a fost adusă prima garnitură Alstom în București, iar aceste trenuri nu sunt introduse nici azi în circulație.

„Pe vremuri mergeam cu 23 de trenuri, acum mergem cu maxim 18, pentru că nu avem trenuri suficiente. Alstom Franța a desemnat Alstom Brazilia să le construiască. Până la urmă a fost o întreagă epopee, a venit pandemia, războiul. Anul trecut a venit primul metrou, care de atunci face probe statice și dinamice, și săptămâna trecută s-au făcut teste pe Magistrala 2, dar au fost probleme”, a anunțat Marian Artimon în emisiunea „Cu Gândul la București”.

Liderul de sindicat Metrorex mai spune că trenurile noi au nevoie de teste de anduranță înainte să fie introduse în circulație.

„Se dorea ca după ce acest tren făcea proba de viteză, să fie mutat la Depoul Ciurel și în fiecare zi să iasă să facă probele de anduranță, astfel încât, undeva spre 1 octombrie, să putem să băgăm trenul în circulație”, a mai precizat Marian Artimon.

Trenurile Alstom, cumpărate pentru Magistrala Drumul Taberei

Noile trenuri trebuie introduse pe Magistrala Drumul Taberei, iar de acolo ar trebui aduse pe M4 vagoanele Bombardier.

În prezent, situația noilor trenuri Alstom se prezintă astfel:

  • din 13 garnituri, au fost livrate nouă;
  • cele mai multe dintre trenuri se află în Depoul Berceni;
  • cel puțin două trenuri au fost mutate la Ciurel, cu Locomotiva Diesel;
  • prima garnitură venită la București, „Giurgiu”, nu are nici acum rodajul efectuat.

„Până în prezent s-au efectuat doar testele dinamice pentru primul tren. Mai mult, testele s-au realizat doar pe Magistrala Pipera, de la Berceni până la stația Apărătorii Patriei. Nu înțelegem ce se întâmplă, de ce Alstom nu demarează rodajul de 10 mii de kilometri, pentru ca apoi să se introducă trenurile noi pe Magistrala 5”, au mai explicat surse Metrorex, pentru Gândul.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.


CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul metrou produs de Alstom, „se plimbă” noaptea pe Magistrala Pipera: „Circulă în teste, totul este în linie”. Miercuri ajunge trenul 5

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și