Elevii de clasa a 9-a nu vor avea manuale la începutul noului an școlar! Sorin Cîmpeanu: “Vor fi gata în decembrie. Și nu e deloc bine”

Publicat: 27 01. 2021, 13:37
Actualizat: 27 01. 2021, 13:40
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a anunțat că manualele pentru anul școlar 2021-2022 nu vor putea ajunge la elevii de clasa a 9-a mai devreme de luna decembrie, situție pe care membrul Guvernului Cîțu nu o consideră deloc în regulă.

Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, licitațiile pentru manualele noi vor începe, probabil, în luna mai, procese care ar urma să dureze cel puțin șapte luni. Caz în care elevii din primul an de liceu nu vor avea manualele în septembrie, când începe oficial anul școlar 2021-2022.

Cu planuri cadru aprobate la final de ianuarie, programele aprobate la final de aprilie, cu licitație demarată la începutul mai, manualele, pe baza celor opt ani de experiență, ar fi gata în decembrie. Nu a fost nicio licitație cu durata mai mică de șapte luni. Anul trecut licitația a fost lansată foarte corect în luna decembrie și manualele au ajuns în octombrie. Deci zece luni. Nu are sens să sperăm că făcând același lucru în același fel, pentru că legislația achizițiilor publice nu s-a schimbat, să ne așteptăm la rezultate diferite”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Deci, dacă totul merge foarte bine, manualele vor fi gata în decembrie. Și asta nu e deloc bine”, a concluzionat ministrul Educației.

Sorin Cîmpeanu: “Dacă revizuirea programelor este sub 25%, manualele se păstrează”

Ca o alternativă, Sorin Cîmpeanu a anunțat că elevii de clasa a 9-a pot învață pe manualele din anul precedent, în cazul în care programa nu se va schimba cu mai mult de un sfert.

Avem o altă regulă care ne spune că, în cazul în care revizuirea programelor este sub 25%, manualele se păstrează și este în sarcina profesorului de a adapta ceea ce predă la o programă revizuită”, a mai declarat ministrul Educației.

Peste 4.000 de propuneri de modificare a variantelor de planuri-cadru

În final, Sorin Cîmpeanu a dezvăluit că s-au primit peste 4.000 de propuneri de modificare a variantelor de planuri-cadru puse în dezbatere publică în data de 5 ianuarie și până la finalul lunii în curs.

Profilul absolventului ar trebuie să se bazeze, să aibă în centru încrederea de sine, să aibă în centru învăţarea autonomă, să aibă creativitatea, să aibă spiritul antreprenorial şi să aibă capacitate de alegere şi adaptare. Acestea sunt concluziile pe care am încercat să le sintetizez în urma a tot ceea ce s-a discutat. Nevoile societale exprimate cel mai frecvent, cu care sunt întru totul de acord, sunt egalitatea de şanse, alfabetizarea funcţională, adaptabilitatea la piaţa muncii, creativitate şi inovare, cultură civică şi democratică. Sunt întru totul de acord şi susţin ca planurile cadru şi mai apoi programele pentru fiecare disciplină să reflecte aceste lucruri”, a mai arătat Sorin Cîmpeanu.