Ministrul Educației, ultimele detalii despre întoarcerea la școală: „Elevii vor sta doi în bancă. Nu are rost să impunem reguli care nu se pot respecta”

Publicat: 04 02. 2021, 12:33
Actualizat: 04 02. 2021, 12:43
Cât de pregătite sunt autoritățile pentru întoarcerea elevilor la școală: Ministrul Educației, videoconferință cu inspectorii școlari. Sursă foto: GOV.RO

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, susține, joi, o videoconferință cu șefii de inspectorate școlare județene pe tema redeschiderii școlilor începând cu 8 februarie.

GÂNDUL transmite în regim de LIVE TEXT principalele declarații din videoconferința care se desfășoară online, pe platforma  Zoom:

Documentul eleborat de minister și publicat de GÂNDUL  în întregime are 14 pagini și conține atât regulile pentru învățământul preuniversitar, cât și cele pentru universități.

Principalele declarații ale lui Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației:

  • Știm foarte bine că posibilitatea de infectare este foarte ridicată din cauza transportului. Transportul școlar intră sub autoritatea școlii și autorităților școlare. Trebuie să fie luate măsuri.
  • Un alt punct este organizarea cât mai eficientă a orelor remediale.
  • Am lansat în discuție un prim draft de ordin de ministru pentru asigurarea protecției anti-covid. Sunt lucruri care lipsesc – nu este precizat nivelul de la care, din perspectiva nr de cadre didactice, se ia decizia de suspendare a cursurilor. Lucrurile diferă foarte mult, sunt școli care au mai multe clădiri. Una este să ai cazuri pozitive în rândul profesorilor, unul este să fie un angajat nedidactic care stă într-o anexa, sau a unui profesor care interacționează cu o singură clasă.
  • În prezent, în Hotârarea CNCSU prevede de la 1 la mie. În alte domenii, se prevede de la pragul de 1,5 la mie. Se dorește armonizarea. Această armonizare ar însemna că mai mulți elevi vor începe școala.
  • În această variantă am estimat 2,4 milioane elevi care ar începe școala teoretic. Este un element important.
  • Adeverințele medicale vor fi luate în considerare și în format electronic. Adeverințele din primul semestru rămân valabile.
  • În momentul de față se propune închiderea clasei la 2 cazuri în înv. gimnazial și liceal și un singur caz pentru preșcolari și primar.
  • Este o solicitare de posibilitatea testării cu teste antigen a cadrelor didactice, dacă doresc, la cabinetele medicale.
  • Poate ar trebui mai clar precizate acele situații ca, dacă elevul prezintă simptome, să nu se prezinte în colectivitate. Să nu se pună absențe sau să fie motivate. Lucrul acesta va face obiectul adăugirilor la acest ordin de ministru.

Elevii, doi în bancă

  • Nu putem schimba de azi, joi, până luni infrastructura a 17.000 de școli din România. Întrebat dacă elevii vor sta doi în bancă, ministrul a precizat: „Cu siguranță da”.
  • Doi în bancă nu e un sistem doar în România, ci a funcționat în state care nu au închis școlile și nu a generat o creștere a ratei de învățare. (…) Nu are rost să impunem reguli care nu se pot respecta.

Ce înseamnă triaj observațional?

  • Triaj observațional este ceea ce putem cedea fiecare dintre noi, cei care nu avem competențe medicale. Vor face cadrele didactice care au experiență copiii își pot da seama, fără să aibă experiență medicală, dacă unui copil se simte rău.
  • Dacă există un consimțământ semnat al părinților, elevii vor putea fi testați într-o primă fază cu teste antigen rapide în cabinelele medicale
  • Dacă școala nu poate să asigure un învățător, dacă un învățător nu poate veni la școală, în acel caz elevii trebuie să continue online