Apple și Samsung au pierdut cotă de piață în fața unei companii de care n-a auzit nimeni în Vest

Publicat: 01 11. 2023, 16:15
Actualizat: 01 11. 2023, 19:40
Sursa foto: Profimedia Images

În cel de-al treilea trimestru al acestui an, vânzările globale de smartphone-uri au fost de 300 de milioane de unități, în scădere cu 1% comparativ cu perioada similară din 2022, potrivit firmei de cercetare a pieței Canalys.

Marii producători au bătut pasul pe loc sau au pierdut cotă de piață, în timp ce o companie din China, necunoscută în Vest, a înregistrat o creștere de 50% a vânzărilor.

Acest jucător care câștigă tot mai mulți clienți este Transsion, producătorul smartphone-urilor Tecno, Itel și Infinix. Compania s-a concentrat inițial pe Africa, iar apoi s-a extins în Orientul Mijlociu, America Latină și acum în India.

În cel de-al treilea trimestru al acestui an, Transsion a avut o cotă de piață, la nivel mondial, de 9%, ocupând locul cinci în clasamentul celor mai mari producători de telefoane inteligente. Compania a depășit Vivo, un producător mult mai cunoscut. Transsion a avut, în perioada iulie – septembrie din 2022, o cotă de piață de 6%.

Citește și: Samsung a oferit o listă cu peste 20 de smartphone-uri care primesc Android 14. Veste bună pentru români

Pe primul loc, în trimestrul trei din 2023, s-a situat Samsung, cu o cotă de piață de 20%. Gigantul din Coreea de Sud a fost urmat de rivala Apple (17%), iar pe locul trei s-a situat Xiaomi (14%). Oppo a ocupat a patra poziție cu o cotă de piață de 9%.

În perioada similară de anul trecut, Samsung deținea 22% din piață, iar Apple 18%. Xiaomi și-a menținut cota de piață la același nivel, iar Oppo a pierdut un punct procentual.

Compania Transsion a fost fondată în 2016 și a reușit să lanseze chiar și un smartphone pliabil, modelul Tecno Phantom V Fold, care costă doar 600 de dolari. Prin comparație, modelele similare de la Samsung sau Google depășesc nivelul de preț de 1.500 de dolari.

Transsion a fost ajutată și de faptul că în multe regiuni ale lumii inflația continuă să fie ridicată, iar oamenii sunt dispuși să aloce mai puțini bani pentru achiziția de telefoane.