Acord: BRD finanțează fermierii pentru campania agricolă 2021 . Schemele de plată pentru care se acordă banii

Publicat: 25 03. 2021, 15:05
Actualizat: 25 03. 2021, 15:06

BRD GSG anunță că a semnat cu APIA și FGCR Convenția de lucru privind finanțarea capitalului de lucru pentru desfășurarea activităților curente de către beneficiarii următoarelor scheme de sprijin implementate de APIA în campania 2021.

Banca le oferă fermierilor posibilitatea obținerii în avans a 90% din valoarea subvenției de încasat de la APIA, printr-un flux de lucru simplificat, creditul fiind pus la dispoziție după prezentarea adeverinței de înregistrare fermier, fie fizic de către client, fie electronic, prin intermediul centrelor județene APIA, se arată într-un cmunicat al companiei.

Finanțarea oferită de BRD vizează Schema de plată unică pe suprafață (SAPS), Plata redistributivă, Plata pentru înverzire, Măsuri de mediu și climă: Măsura 10 – Agro-mediu și climă, Măsura 11 – Agricultură ecologică și Măsura 13 – Plăți pentru suprafețe care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice.

Peste 280 milioane lei sunt la dispoziția fermierilor

Anual, în conturile curente deschise la BRD, încasează subvenții APIA peste 100.000 de fermieri. Valoarea totală a creditelor de prefinanțare a subvențiilor APIA puse la dispoziția fermierilor de către BRD în campania 2020 a fost de 280 milioane lei.

BRD își reconfirmă statutul de partener al sectorului agricol, preocuparea constantă a băncii pentru acest segment fiind reprezentată de diversificarea portofoliului de produse dedicate, capabile să răspundă nevoilor tot mai sofisticate ale fermierilor din România, atât în ceea ce privește necesarul de finanțare pe termen scurt/mediu (credite de prefinanțare a subvențiilor APIA, credite de campanie agricolă, etc.), cât și proiectele de investiții (inclusiv cele cu componentă fonduri europene).

Adeverințe APIA pentru accesarea de credite

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) are încheiate convenții pentru finanțarea capitalului de lucru cu mai multe instituții bancare și nebancar. Începând cu data de 15 martie, Agenția eliberează adeverințe pentru beneficiarii schemelor de plăți directe (schema de plată unică pe suprafaţă (SAPS), plata redistributivă, plată pentru practici agricole benefice pentru climă şi mediu) şi pentru beneficiarii măsurilor de mediu şi climă implementate de Agenție în cadrul Campaniei 2021. Convențiile se adresează fermierilor care intenționează să acceseze credite în vederea finanțării activităților curente, de la instituțiile bancare și non-bancare care au încheiat convenții cu APIA.

Astfel, potrivit convențiilor, la solicitarea scrisă a fermierului, APIA eliberează o adeverință prin care confirmă că acesta a depus Cererea unică de plată. De asemenea, prin adeverință se confirmă, la data emiterii acesteia, suprafața determinată la plată pentru schemele de plată care fac obiectul convenției, că s-a efectuat controlul administrativ sau controlul preliminar, sau datele au fost preluate din informațiile existente în cererea închisă în aplicația IPA online și înregistrată în IACS, după caz, asupra cererii beneficiarului referitor la eligibilitatea schemelor de plată care fac obiectul convenției și că beneficiarul, la data emiterii Adeverinței, nu face obiectul excluderilor de la plată pentru aceste scheme de plată, îndeplinind condițiile generale pentru acordarea sumelor cuvenite, în conformitate cu legislația în vigoare.

Rețeaua BRD în România

BRD – Groupe Société Générale operează o reţea de 584 de unități. Banca ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,5 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 30,000 POS și aproape 1,400 ATM-uri. Banca este un jucător important pe piața creditelor pentru companii locale și multinaționale și este liderul pieței de factoring din România. Activele sale totale, la sfârșitul lunii decembrie 2020, erau de 61,6 miliarde RON.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 138.000 de angajaţi în 62 de ţări şi peste 29 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie: Retail banking în Franţa, Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare pentru companii, Global Banking şi Soluţii pentru Investitori.