Ce sumă uriașă a obținut YouTube anul trecut din click-urile utilizatorilor

Publicat: 04 02. 2020, 12:39
Youtube reduce calitatea la care sunt redate clipurile, în UE, în contextul în care mulți oameni lucrează de acasă
Gigantul american din domeniul tehnologiei Alphabet Inc a dat publicității pentru prima dată veniturile din publicitate generate de platforma sa de înregistrări video YouTube, care, în trimestrul patru din 2019, au fost de 4,7 miliarde de dolari, iar pe ansamblul anului trecut de 15,1 miliarde de dolari.
 
În plus, YouTube a generat aproximativ 750 de milioane de dolari de pe urma abonamentelor și a altor venituri, excluzând publicitatea, a anunțat directorul general al Alphabet, Sundar Pichai. Acesta a precizat că YouTube are 20 de milioane de abonamente plătite pentru canalele sale „Muzică” și „Premium” și, separat, două milioane de abonați pentru serviciul de televiziune.
 
Alphabet Inc, firma mamă care deține motorul de căutare online Google, a raportat venituri totale sub estimările analiștilor în ultimul trimestru din 2019, de 46,1 miliarde de dolari, un avans de aproximativ 17% față de perioada similară din 2018, informează Agerpres. Dar rezultatele marchează cea mai lentă creștere din ultimii cinci ani, analiștii previzionând venituri de 46,94 miliarde de dolari.
 
După anunțul dezamăgitor lega prețul acțiunilor Alphabet a scăzut luni cu aproape 5%. În ultimele 12 luni, titlurile au urcat cu peste 28%, în timp ce acțiunile Facebook au crescut cu 21,8%, cele ale Amazon – cu 23,5%, cele ale Microsoft – cu 68,1%, iar în cazul Apple cu 88,7%.
 
Profitul trimestrial net al Alphabet a urcat la 10,7 miliarde de dolari, sau 15,35 dolari per titlu, în timp ce analiștii se așteptau la 8,78 miliarde de dolari, sau 12,53 dolari pe acțiune.