Constructorii români de automobile: Timbrul de mediu a distrus piața auto. Este un dezastru

Publicat: 03 09. 2013, 16:29
Actualizat: 20 03. 2019, 15:28

Constructorii de automobile susțin că timbrul de mediu a distrus piața auto locală, exportul fiind singurul segment care a salvat vânzările de mașini din ultimii ani.

Constantin Stroe, președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) , a precizat că vânzările de autoturisme noi au scăzut puternic în ultimii ani.

„Piața este catastrofală. Este un dezastru. Singurul lucru care ne-a salvat a fost exportul. Cu 80.000 de mașini vândute în 2012 comparativ cu 351.000 în 2007 nu poate fi făcută o comparație. Nu sunt dușmanul celor care vând mașini second-hand, dar nu mă pot împăca cu această realitate criminal. Cum să ții 2 producători într-o țară al căror loc pe piața se duce sub 11”, a spus Stroe, care este și vicepreședintele Consiliului de Administrație Dacia, potrivit Capital.

„Acest timbru de mediu ne-a distrus. Știu că unele decizii sunt politice, dar cum să încurajezi dezvoltarea când ai o piață care nu spune nimic”, a adăugat președintele ACAROM.

La finele lunii iunie, Stroe preciza că ponderea vânzărilor pe piața internă de mașini produse în România a ajuns la un nivel îngrijorător de redus, caz unic în lume pentru un stat unde există producție auto.

„Din 337.000 mașini produse în România, doar 8,7% s-au vândut pe piața locală, față de 28% în Franța, 27% în Germania și alte țări din Europa și nu numai. Este un procentaj catastrofal. Nu știu până unde mai poate merge piața. Nu există o altă țară în lume care produce masini și care vinde atât de puțin pe piața locală”, a arătat Stroe, citat de Mediafax.