EFECTELE #COVID-19. Ce s-a întâmplat, de fapt, cu vânzările de produse și servicii digitale pe timp de pandemie. Cuvântul-cheie: Endpoint Security

Publicat: 04 05. 2020, 11:57
Actualizat: 02 06. 2020, 20:51
Trei din cinci angajați ai companiilor mici nu au primit echipamente corporative de la angajatorii lor / Sursă foto: Shutterstock / caracter ilustrativ

Potrivit raportului 2Checkout referitor la impactul noului coronavirus asupra vânzărilor de servicii și produse digitale, în luna martie a.c. față de februarie 2020, atât în România, cât și la nivel global, cele mai mari salturi s-au înregistrat la aplicațiile multimedia (+40%), la cele de colaborare (+22%), precum și la soluțiile de securitate (+15%).

Per total, conform reprezentanților platformei de monetizare amintită anterior, în aceeași perioadă de referință a fost observată o creștere de 15% a vânzărilor globale de produse și servicii digitale determinată de pandemia COVID-19.

În contrapartidă, sursa citată susține că vânzările online de servicii, spre exemplu, servicii de publicitate sau alte servicii pentru afaceri, au scăzut cu 11%.

La nivelul țării noastre, restricțiile legate de circulația persoanelor pe timpul stării de urgență, generate de infectările cu SARS-CoV-2, au avut un impact pozitiv asupra comerțului online de produse digitale, mai precizează specialiștii furnizorului de soluții de monetizare.

În România, consumul de produse digitale a început să crească la jumătatea lunii martie, imediat după declanșarea stării de urgență, susțin cei de la 2Checkout. Astfel, precizează aceștia, față de februarie 2020, în luna martie a.c., vânzările de produse digitale au crescut cu 16%, trend ascendent oglindit de altfel și la nivel global.

Concret, cele mai accentuate creșteri la nivel de țară s-au înregistrat la produsele de securitate informatică, la aplicațiile audio-video și la uneltele de dezvoltare web.

„Este explicabilă această evoluție prin prisma faptului că majoritatea oamenilor a stat acasă, iar tot mai multe companii au fost nevoite să adopte sistemul de lucru de la distanță.

Ceea ce a însemnat practic o creștere a cererii pentru produse digitale, în special software, în așa fel încât productivitatea să rămână la un nivel bun și afacerile să poată funcționa în continuare”, a precizat Laurențiu Ghenciu, VP Sales în cadrul companiei amintită mai sus.

Vânzările online și pandemia merg mână în mână

Informațiile date publicității au fost extrase din analiza tranzacțiilor procesate prin platforma 2Checkout pentru mai mult de 17.000 de comercianți, susțin vocile autorizate ale sursei citate.

Astfel, rezultatele cercetării arată o creștere accelerată a vânzărilor online, în paralel cu evoluția pandemiei la nivel global.

Vorbim mai exact de o creștere în achiziționarea de produse digitale menite să îmbunătățească atât productivitatea, să securizeze lucrul de acasă, dar și să ofere acces la servicii de divertisment pe timpul în care oamenii nevoiți să respecte regulile de distanțare socială.

„Această tendință ilustrează puterea pe care tehnologia o are și, în mod specific, rolul pe care comerțul online îl joacă în minimizarea impactului acestei pandemii asupra economiei globale”, a spus Erich Litch, președinte și Chief Operation Officer (CFO) la 2Checkout.

Alte date specifice anumitor piețe

Italia

Conform sursei citate, această țară membră a blocului comunitar (UE28) a fost prima unde numărul de comenzi online a crescut puternic, începând de pe 9 martie. În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu peste 40% în martie versus februarie.

Comenzile au crescut în principal la soluțiile de securitate, aplicațiile audio-video și instrumentele de dezvoltare web.

Serviciile au înregistrat o scădere cu 21% față de luna anterioară.

Spania

Numărul comenzilor a crescut semnificativ și în Spania începând cu 15 martie.

În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu 30% în martie comparativ cu luna anterioară.

Comenzile au crescut în special la software de securitate, la aplicațiile utilitare și la cele audio-video.

În schimb, serviciile au suferit o scădere accentuată, de 39%.

Germania

Numărul comenzilor au început să crească în Germania pe 19 martie.

În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu 15%, în martie versus februarie.

În principal, s-au înregistrat mai multe comenzi la aplicațiile audio-video și multimedia.

Germania este o piață puternică pentru produsele de securitate unde atât consumatorii individuali, cât și companiile achiziționează aceste produse în mod frecvent, astfel încât impactul COVID-19 asupra acestei categorii de produse este mai puțin semnificativ.

Vânzările online de servicii au cunosc un declin cu 7%.

Marea Britanie

Marea Britanie este în topul țărilor la majoritatea categoriilor studiate de 2Checkout, vânzarea online de produse digitale cunoscând o creștere cu 14% în martie comparativ cu luna precedentă.

La servicii s-a înregistrat însă o scădere de 4%.

Statele Unite ale Americii

Numărul de comenzi a început să crească în Statele Unite începând cu 17 martie.

În medie, vânzările online pentru produse digitale au fost cu 13% mai mari în martie 2020 decât în urmă cu o lună. În acest segment, comenzile au crescut în principal la aplicațiile de securitate și la aplicațile audio-video și multimedia.

Dintre celelalte categorii, spre exemplu, la produsele financiare, nu s-a înregistrat o creștere semnificativă.

Serviciile au cunoscut o scădere în vânzările online cu 8% față de luna anterioară.

Suedia

Volumul de comenzi online pentru produse digitale în această țară a cunoscut o creștere cu doar 8% față de luna anterioară.

În același timp, a fost identificată o tendință crescătoare la vânzările de servicii online în martie versus februarie, ambele tendințe fiind probabil influențate de strategia guvernului suedez de a nu limita circulația persoanelor.

Australia

Informațiile din platforma 2Checkout arată o creștere ușoară a vânzărilor de produse digitale, similar cu Suedia, dar în Australia s-a simțit totuși un declin în vânzările online totale, cu 10% în martie față de februarie.

2Checkout urmărește îndeaproape evoluția tranzacțiilor prin intermediul platformei sale de monetizare și analizează impactul potențial al pandemiei COVID-19 asupra vânzărilor globale online.

Sursă foto: Shutterstock/caracter ilustrativ