Enoiu, McCann Erickson, despre amenda de la Consiliul Concurenței: Este un fel de taxă pe stâlpii publicității din România

Publicat: 08 10. 2014, 19:29

Consiliul Concurenței a sancționat 11 companii din industria media cu amenzi totalizând 3,2 milioane de euro pentru că au participat la o înțelegere având ca obiect eliminarea agențiilor concurente de pe piața comercializării serviciilor de comunicare prin media.

Agenția McCann Erickson – care reuneste atât operațiunile de media buying, cât și pe cele de creație publicitară ale McCann – a primit cea mai mare amendă – aproximativ 720.000 de euro. Explicația ține de faptul că sancțiunile au fost decise raportat la cifrele de afaceri pe 2013 ale agențiilor de publicitate.

Bogdan Enoiu a precizat la ZF Live că agenția pe care o reprezintă va plăti amenda după ce va primi adresa oficială de la Consiliul Concurenței, iar apoi va contesta amenda, „pentru că am fost penalizați pe creație”.

„Practic, amenda ne-a anulat profitul pe anul acesta”, a precizat Enoiu la ZF Live.

Urmăriți aici înregistrarea emisiunii de la ZF Live

Cele 11 companii implicate și sancționate sunt: Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro), B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro), GroupM Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro), Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro), Mediacom Romania S.R.L.: 1.328.727 lei (296.280 euro), Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro), Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro), Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro), Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro), United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro), Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro).

„Acțiunile comune, prin care companii concurente își coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurență. Consiliul Concurenței a ținut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza și promova un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul în piața media. Considerăm că existența unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerințele specifice pieței, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toți actorii din piață” a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.