Fiscul va cheltui 2,2 milioane de euro pentru a îmbunătăți sistemele informatice din agenții. Cum arată infrastructura IT din prezent

Publicat: 02 10. 2013, 19:13
Actualizat: 23 03. 2019, 04:20

Fiscul a inițiat o licitație publică pentru îmbunătățirea sistemelor informatice din agenții, valoarea contractului fiind estimată la circa 2,2 milioane de euro.

Până la finele anului, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va achiziționa mai multe echipamente și soluții de upgrade tehnologic pentru omogenizarea infrastructurii de comunicații, creșterea nivelului de securitate și mărirea capacității de procesare în centrele de date, se arată într-un anunț publicat în SEAP.

„Atingerea acestui obiectiv va permite creșterea performanțelor și disponibilității infrastructurii și deci a accesului la informațiile stocate în centrele de date, precum și mărirea numărului de site-uri în care tehnologia de comunicație este adusă la zi”, se precizează în caietul de sarcini.

Aceste echipamente vor fi instalate în sediile centrale ale Ministerului Finanțelor Publice (MFP) și ANAF, precum și în locațiile ANAF din teritoriu, din București și din cele 6 sectoare din Capitală.

„Atingerea acestui obiectiv va permite creșterea performanțelor și disponibilității infrastructurii și, deci, a accesului la informațiile stocate în centrele de date, precum și mărirea numărului de site-uri în care tehnologia de comunicație este adusă la zi”, se mai arată în documentație.

Cum arată dotările IT ale ANAF la ora actuală

În prezent, Ministerul Finanțelor și unitățile din subordinea sa au în dotare aproximativ 28.000 de stații de lucru, 3.000 de laptopuri, peste 100 de servere de capacitate mare, medie și mică, precum și un Centru Primar de Date și un Centru Secundar de Date ce sunt conectate prin intermediul rețelei de date Intranet ce este organizată pe 3 nivele:

a) Nivelul 1: Sediile centrale ale MFP, ANAF, inclusiv DGTI și DRBC;

b) Nivelul 2: Direcțiile Generale Regionale ale Finanțelor Publice din cele 8 regiuni;

c) Nivelul 3: Unitățile operative: servicii fiscale municipale, servicii fiscale orășenești, birouri fiscale comunale.

Cea mai mare pondere a resurselor tehnologice aparține ANAF.

Fiscul folosește echipamente încadrate în categoria „end of life”

Finanțele și ANAF au aproximativ 180 de aplicații informatice, susținute de o rețea de comunicații „de importanță vitală” care asigură atât funcționarea acestora cât și accesul în timp real al utilizatorilor interni și externi la resursele centralizate, se arată în caietul de sarcini. Cu toate acestea, echipamentele existente în prezent sunt dificil de interconectat.

„Echipamentele de comunicații aflate în prezent în funcțiune au fost achiziționate în etape succesive de la diverși furnizori și, prin urmare, sunt neomogene în ceea ce privește gradul de vechime, tipul, modelul și nivelul de performanță. Pentru o altă serie de echipamente, deși încă în funcțiune, producătorul a anunțat încadrarea lor în categoria