Linie ferată între OTOPENI și GARA DE NORD în 14 luni. CFR alocă peste 100 de milioane de euro proiectului

Publicat: 06 12. 2018, 15:33
Actualizat: 25 03. 2019, 22:04

CFR alocă 497,4 milioane de lei fără TVA pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă, potrivit un anunț de intenție publicat de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și citat de Ziarul financiar.

„Lucrările aferente obiectivului de investiție constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. Se vor executa lucrări de infrastructură și suprastructură, lucrări de artă, construcții civile, arhitectură, rezistență, semnalizări feroviare, teleco­municații feroviare. Tehnologiile de execuție vor ține seama de toate condiționările impuse de avize și de încadrarea în durata contractului”, se arată în anunțul publicat joi.

Durata contractului este 74 de luni, dintre care 2 luni pentru proiectare, 12 luni pentru execuția lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție. Ofertantul trebuie să fi intreprins „lucrări similare de proiectare în valoare cumulată de minimum 17.402.000 lei fără TVA în ultimii trei ani și lucrări de execuție de minimum 479.979.000 lei fără TVA în ultimii cinci ani, din maximum 3 contracte”.

Deși proiectul de a lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni se află în faza de „studiu de fezabilitate” de peste 10 ani și ar implica construirea în plus a doar 2 kilometri de cale ferată, din motive neclare, nu s-a făcut nimic. Pe ultima sută de metri, autoritățile locale și-au amintit că au promis să rezolve conexiunea până la Campionatul European de Fotbal din 2020 și caută o soluție de urgență.

Vezi mai multe detalii pe zf.ro