Mergi la un interviu de angajare și ești întrebat care sunt punctele slabe ale companiei. Cum răspunzi ca să obții jobul

Publicat: 12 08. 2014, 18:22
Actualizat: 20 03. 2019, 16:47

Fie că este vorba despre un job în retail sau într-o bancă, românii care se află în căutarea unui loc de muncă și urmează să se prezinte la un interviu de angajare trebuie să fie foarte atenți la întrebările puse de recruiteri. Acestea par de multe ori banale, dar ajung să le dea adevărate bătăi de cap celor aflați la un pas de slujba mult dorită.

„Care sunt, după părerea ta, punctele slabe ale companiei noastre? Ce ai face pentru a le remedia?” – este una dintre întrebările cele mai dificile cu care se confruntă candidații care se prenzintă la interviul de angajare.

La prima vedere, întrebarea pare că ar testa doar spontaneitatea și sinceritatea persoanei aflate în fața angajatorului, dar nu este deloc așa. Ea este pusă special pentru a vedea dacă un candidat este pregătit și dacă are așa-numitul „simț al afacerii”, spun specialiștii în Resurse Umane contactați de gândul.

„Această întrebare sondează cât de mult cunoaște candidatul sectorul de activitate,

„Sigur, nu se poate face acest lucru pentru orice tip de job, dar angajatorul va aprecia un candidat care și-a dat silința măcar să arunce o privire la site-ul web al companiei sau să afle câte ceva despre ea din piață”, adaugă Pârvu.

Răspunsul pe care îl oferă candidatul angajatorului trebuie să fie formulat cu multă grijă. „Cu siguranță însă, nu cădeți în capcana de a spune angajatorului că produsele lui nu sunt bune de nimic, că nimic nu e atrăgător”, atenționează business managerul BPI Group.

Este mai bine astfel să oferi sugestii pentru unele îmbunătățiri care se pot face, pe baza documentării făcute înainte de interviu.

„Răspundul trebuie formulat cu grijă, Aș pune accent pe lucrurile care pot fi îmbunătățite, atâta vreme cât compania respectivă este destul de vizibilă și ne putem informa din piață despre ea”, explică pentru gândul Corina Diaconu, ABC Human Capital.

Diaconu ne oferă și un exemplu. „Dacă discutăm despre un post în departamentul de PR și comunicare sau în cel de marketing, ne putem lega ușor de lucrurile care se pot îmbunătăți – o comunicare externă mai bună, un nou site, schimbarea logo-ului, o campanie de rebranding”, conchide ea.

Ați fost recent la un interviu de angajare? Povestiți-ne experiența dumneavoastră pe adresa de e-mail online@gandul.info sau pe pagina de Facebook Gândul Financiar.