Merkel, despre „praful magic” din jocurile pentru smartphone-uri:”Oamenii plătesc bani pentru asta? „

Publicat: 11 03. 2013, 12:24
Actualizat: 23 03. 2019, 03:07

Strategiile de afaceri ale producătorilor de jocuri pentru smartphone-uri și tablete au surprins-o pe Angela Merkel, cancelarul Germaniei, în timpul unei vizite la compania Wooga, unde a aflat că oamenii plătesc bani în jocuri pe opțiuni precum „praf magic” pentru a-și învinge mai ușor adversarii, informează Mediafax.

Merkel a vizitat recent sediile a două companii start-up active în IT, Reasearch Gate și Wooga. Deși cancelarul a arătat mult interes pentru activitatea acestora, Berlinul are încă multe de făcut pentru a susține dezvoltarea orașului ca un centru tehnologic, notează cotidianul german Der Spiegel.

Pentru moment, efortul a venit din partea cancelarului, care a vizitat cele două companii. Wooga, cu sediul la Berlin, dezvoltă jocuri precum Brain Buddies, Pocket Village și Bubble Island. Vizita este benefică pentru ambele părți, scrie Der Spiegel. Companiile au parte de publicitate, iar Merkel arată că nu se teme de viitorul digital.

Este dificil de imaginat că Merkel și-ar descărca jocuri pentru smartphone, însă s-a arătat foarte interesată de toate aspectele activității companiilor. În timpul vizitei la Wooga, cancelarul a pus diverse întrebări, inclusiv despre contractele de muncă, câte persoane pot juca un anumit joc, cum se numesc personajele, precum și despre termenele limită pentru dezvoltarea jocurilor.

În timp ce Jens Begemann, cofondator al Wooga, explica modul în care compania câștigă bani din versiunile premium ale jocurilor, cancelarul a vrut să afle mai mult. Care sunt mai exact beneficiile pentru un jucător care cumpără opțiuni în jocuri, a vrut să știe liderul guvernului de la Berlin. Begemann a răspuns că o persoană poate, de exemplu, să cumpere „praf magic” pentru a-și învinge mai ușor adversarii.

„Oamenii plătesc bani pentru asta?”, a întrebat cancelarul cu mirare.

Se pare că da, scrie Der Spiegel. Wooga este o compnie profitabilă și recrutează câte doi angajați la fiecare săptămână.

Rămâne însă de văzut dacă vizita cancelarului va schimba ceva, potrivit publicației. Sectorul start-up din Germania se confruntă cu deficit de angajați calificați, extinderea greoaie a internetului broadband, dar și cu birocrația care dă bătăi de cap tinerilor antreprenori.

Merkel a rămas în termeni vagi în privința promisiunilor. În acest moment, problema nu este viitorul Germaniei ca hub al industriei IT. Trebuie să existe înainte o înțelegere temeinică a sectorului și a unei noi culturi de muncă, în care toți angajații primesc mese gratuit, iar „manageri responsabili de distracție” își păstrează angajații fericiți cu lecții de yoga, baschet și limbi străine.

Este clar însă că unele dintre aceste lucruri îi par ciudate cancelarului Angela Merkel, asociată mai ușor cu excursiile în natură și mâncatul de plăcintă cu prune, încheie Der Spiegel.