Perioada de depunere a CV-urilor pentru cei interesați să fie CEO la CFR-uri sau Metrorex s-a încheiat. Head-hunterii au o lună pentru a-i găsi pe cei mai buni candidați

Publicat: 02 09. 2012, 16:18
Actualizat: 21 03. 2019, 06:02

Cei interesați de o funcție de conducere la una dintre cele zece companii de stat din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) pentru care guvernul s-a angajat să recruteze manageri din mediul privat au avut timp până vineri să-și depună CV-urile.

Introducerea managementului privat în companiile din transporturi trece la etapa următoare. Până la sfârșitul lunii septembrie, head-hunterii trebuie să îi selecteze pe cei mai potriviți candidați.

Contractul de recrutare în valoare de 200.000 de euro a fost câștigat de compania de consultanță și audit PWC România în asociere cu D&B David și Baias și George Butunoiu Group. În total vor fi recrutați 10 manageri și 43 de membri CA pentru companiile CFR SA (CFR Infrastructură), CFR Călători, Tarom, CNADNR, Metrorex, Aeroporturi București, Administrația Porturilor Maritime Constanța, Administrația Canalelor Navigabile, Aeroportul Internațional Timișoara „Traian Vuia” și Telecomunicații CFR.

Introducerea managementului privat este o măsură asumată de guvern în fața creditorilor internaționali ai României pentru eficietizarea activității companiilor de stat.

Rezultatele financiare din 2011 ale celor 10 companii pentru care vor fi recrutați manageri privați

 

Companie Cifra de afaceri
(mil euro)
Profit/Pierderi
(mil euro)
Număr de angajați
CFR SA 273,7 -168,6 23.839
CFR Călători 521,3 0,3 13.924
TAROM 225,3 -62,4 2.286
CNADNR 240,1 58,6 5.867
Metrorex 121,3 0 4.117
Aeroporturi București 112,9 12,5 1.099
Administrația Porturilor Maritime Constanța 52* 5,8* 966*
Administrația Canalelor Navigabile 8,5 0,6 424
Aeroportul Internațional Timișoara „Traian Vuia” 10,1 2 248
Telecomunicații CFR 12,6 -8,2

1.052

Sursă date: Ministerul Finanțelor Publice (MFP)

Companiile de recrutare susțin că și-au extins căutările și în străinătate. În acest sens au dat anunțuri în publicații de prestigiu precum Financial Times sau The Economist, axându-se pe state ca Germania și Elveția, renumite pentru profesionalismul specialiștilor din infrastructură.

Întrebat cât de tentant ar fi pentru profesioniștii de peste hotare să conducă o companie de transport și infrastructură din România, George Butunoiu a precizat că străinii ar putea fi dornici să accepte provocarea. „S-ar putea să fie interesați, am primit câteva semnale în acest sens. Probabil că găsesc provocarea interesantă. E o țară exotică și s-ar putea să vrea să-și pună mușchii la încercare”, a explicat el.

Actualii directori ai companiilor la care Guvernul s-a angajat să aducă manageri din mediul privat au avut de asemenea posibilitatea de a se înscrie în concurs.

Candidații selectați vor discuta ulterior cu reprezentanții executivului și cu cei ai Fondului Monetar Internațional (FMI).

Proiectul „manageri la stat” este reglementat prin OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.