Retailerul Jumbo are planuri mari în România

Publicat: 06 10. 2014, 16:12
Actualizat: 31 01. 2019, 19:34

Potrivit datelor Jumbo, cele trei magazine vor avea suprafețe de 12.000 metri pătrați fiecare.

Primul magazin Jumbo din România, cu o suprafață de 13.000 metri pătrați, a fost deschis în octombrie 2013 la Timișoara, în locul fostului hiper­mar­ket real din nordul orașului. Al doilea magazin, care se întinde pe 14.000 metri pătrați, a fost inaugurat pe 9 noiembrie în București, în cadrul centrului comercial Arcade de pe Bulevardul Theodor Pallady, unde se mai află Auchan, Altex, Metro, Decathlon și Obi. Ambele spații sunt închiriate.

În anul fiscal 2013/2014, încheiat la 30 iunie, retailerul a înregistrat, cu cele două două magazine, vânzări nete de 8,8 milioane euro și un profit de 2,14 milioane euro.

„România a reprezentat, în anul financiar iulie 2013 – iunie 2014, 1,63% din cifra de afaceri a grupului și a contribuit cu 1,44% la profitul din operațiuni”, se arată în raportul anual al grupului.

La finalul lunii iunie, Jumbo avea 142 de angajați permanenți.

Potrivit anunțurilor de recrutare din luna iulie, Jumbo va deschide magazine în Arad, Oradea, Pitești și Ploiești, retailerul grec de jucării începând procesul de angajare de manageri de magazine și agenți de vânzări pentru aceste orașe.

Anterior, Ziarul Financiar a scris că Jumbo s-ar putea extinde în cinci din cele șapte spații în care își derula activitatea retailerul german de bricolaj OBI, care a decis să iasă de piața românească.

Rețeaua Jumbo numără 67 de magazine în Grecia, Cipru, Bulgaria și România și un magazin online și avea peste 5.000 de angajați. În Macedonia și Albania, rețeaua Jumbo funcționează în sistem de franciză. Jumbo este listată din 1997 la bursa de la Atena.

Pe lângă jucării, care reprezintă cea mai mare parte a afacerilor, magazinele companiei oferă produse pentru îngrijirea copiilor, rechizite, produse de sezon, decorațiuni și produse pentru locuință.