Șeful HR de Google: Șase pași care te vor ajuta să ai succes la orice interviu de angajare

Publicat: 17 03. 2015, 20:08
Actualizat: 20 03. 2019, 21:40

În opinia sa, candidații pot folosi o slăbiciune a recrutorului în avantajul lor. Mai exact, faptul că prima impresie se formează foarte repede și că, dacă un candidat pare bine pregătit, șansele de angajare sunt foarte mari, scrie Business Insider.

1. Anticipează viitorul

Poți anticipa 90% dintre întrebările care îți vor fi adresate. Lista este destul de ușor de genera: „Spune-mi despre tine”, „Care sunt slăbiciunile tale?”, „Care sunt punctele tale forte?”, „De ce îți dorești acest job?”. Pune-le pe hârtie.

2. Plănuiește „atacul”

Scrie răspunsul pentru fiecare întrebare. Da, este mai greu să scrii tot ce vrei să spun, dar în acest fel le vei reține mai bine.

3. Fă-ți un plan de rezervă

Scrie câte trei răspunsuri pentru fiecare întrebare. De ce trei? Pentru că există posibilitatea ca recrutorul să nu fie impresionat de povestea ta. Prin urmare, ai nevoie de trei variante la fel de bun astfel încât la următoarele interviuri să prezinți altceva.

4. Dovedește-ți punctele forte

Răspunsul la fiecare întrebare ar trebui să conțină o poveste care demonstrează calitățile pe care le enumeri.

5. Citește camera

Acordă-ți 10 secunde pentru a scana camera. În acest fel poți identifica eventuale obiecte, o carte, o fotografie, care să te ajute să stabilești o legătură emoțională cu recrutorul.

6. Repetă

Repetă răspunsurile, cu voce tare, în fața oglinzii, în așa fel încât, atunci când ești în fața recrutorului, să ai un discurs cursiv.