Un cunoscut expert în vânzări face o declarație suprinzătoare: Industria de PR este moartă. Comunicați singuri

Publicat: 02 09. 2015, 12:04
Actualizat: 19 11. 2016, 03:35

Potrivit unui comentariu publicat de Cardone în Entrepreneur.com, în ziua de astăzi există atât de multe căi de comunicare create de tehnologie încât nu mai merită să angajezi o agenție de PR. „Întreaga industrie a relațiilor publice s-a schimbat și este o industrie moartă. PR-ul este mort pentru mine!”, scrie el.

Autorul spune că în SUA sunt peste 800 de canale pe TV, mii de stații radio prin satelit și giganți social media precum Facebook, Twitter, Instagram, Google+, LinkedIn, Medium, Meerkat, Periscope. „Nicio firmă de PR nu te pune în orice canal social posibil în care poți fi”.

Cardone adaugă că firmele de PR pot fi leneșe și pot veni cu prea multe scuze. „Pur și simplu nu pot ține pasul”, notează el.

El a făcut și un experiment, în propriile companii (Cardone a fondat trei). Le-a dat mai multor agenții de PR un răgaz de un an pentru a produce rezultate, timp în care a folosit în paralel tehnologie gratuită, disponibilă pentru oricine. Rezultatul l-a suprins: agențiile de PR au avut rezultate mai slabe.

Autorul își amintește că i s-a promis că povestea sa va ajunge să fie prezentată în emisiuni de la CNN, MSNBC sau Fox News, dar că acest lucru nu s-a întâmplat.

Grant Cardone spune că te poți ocupa singur de comunicarea pentru afacerea ta în patru pași:

1. Decizi să te ocupi singur de PR. Poți încărca tu, sau un angajat din compania ta, clipuri pe YouTube și posta conținut relevant pe Facebook, Twitter sau LinkedIn.

2. Trebuie să faci o listă cu canalele sociale pe care dorești să fii prezent. Gordon spune că a publicat, de-a lungul timpului, peste 1.900 de videoclipuri pe YouTube, care au strâns peste 14,6 milioane de vizualizări. Mai mult, a făcut stream de peste 1.000 de ori prin intermediul aplicațiilor Meerkat, Periscope și Facebook Mentions. Nu în ultimul rând, a publicat peste 7.000 de mesaje pe Twitter. „Eu fac știrile, în timp ce firmele de PR găsesc scuzele”, mai spune autorul.

3. Trebuie să faci o listă cu conținutul pe care îl poți furniza pe canalele de la punctul 3. Trebuie să fii serios și să oferi informații variate, fără a insista prea mult pe aceleași lucruri.

4. Încercați să publicați zilnic conținut nou pe canalele pe care sunteți prezenți. Gordon crede că, pe lângă conținutul zilnic, trebuie exploatate subiectele de interes, care ajung să fie știri importante. Trebuie să îți adaptezi conținutul în așa fel încât acesta să fie legat de ce se întâmplă. El dă exemplul lui Donald Trump, care în aceste zile generează mii de știri. Autorul s-a folosit de acest prilej pentru a publica articole pe blog și alte canale, în care explică succesul politicianului prin perspectiva domeniului în care el activează. „[Trump] Este o mașină de PR. Nu are o firmă de PR care să îi facă treaba”, explică Cardone.