Volkswagen, vânzări-record în 2018. Compania germană rămâne SCEPTICĂ în privința acestui an

Publicat: 10 01. 2019, 13:44

Volkswagen se confruntă în continuare cu urmările scandalului din 2015, privind măsluirea testelor de emisii poluante, dar producătorul auto german a încercat să crească vânzările și să reducă costurile, pentru a investi masiv în dezvoltarea de mașini electrice și autonome, scrie Reuters.

Totodată, disputele comerciale cu China, determinate de politica lui Donald Trump privind „America pe primul loc”, au determinat nesiguranță pe piața auto globală.

„2019 va fi un nou an de provocări pentru brandul german, dincolo de creșterea volumului de vânzări și ne vom concentra asupra unei mai mari profitabilități„, a declarat Ralf Brandstaetter, directorul de operațiuni al Volkswagen.

 

Vânzările VW au crescut cu 0,2% în 2018, datorită evoluției pozitive din America de Sud, SUA și Europa, compensând declinul din China și problemele privind înmatricularea mașinilor, după introducerea directivei privind emisiile WTLP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test).

Cifrele nu includ și vânzările Audi, Porsche, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini și Seat, mărci deținute de Volkswagen.

Brandul VW a înregistrat o creștere a cotei de piață în China, la nivelul lui 2018, dar vânzările au scăzut cu 2,1%. În regiunea Asia-Pacific, vânzările VW au scăzut cu 1,7%.

În pofida creșterii cu 3,6% a vânzărilor în 2018, vânzările VW în Europa au fost afectate de legile mai dure privind poluarea, introduse în luna septembrie.

 

„2018 a fost marcat de o nesiguranță vizibilă în unele regiuni, mai ales în a doua jumătate a anului”, a declarat Juergen Stackmann, responsabil pentru vânzările companiei, adăugând că noile produse ale Volkswagen au reușit să combată declinul.

Compania a vândut în 2018 circa 50.000 de mașini electrice și hibrid, în creștere cu 13% față de 2017.