Facebook a șters șapte milioane de postări false despre pandemia de COVID-19 în doar trei luni

Publicat: 11 08. 2020, 23:45
Facebook a șters șapte milioane de postări false despre pandemia de COVID-19 în doar trei luni. Sursa foto: Shutterstock

Facebook a anunțat, marți, că a înlăturat în trimestrul al doilea al acestui an șapte milioane de postări care conțineau informații false despre noul coronavirus, inclusiv conținut prin care erau promovate măsuri preventive false.

Datele au fost prezentate în cadrul raportului privind aplicarea standardelor comunitare, lansat în 2018 ca răspuns la criticile cu care compania s-a confruntat pentru că nu a luat măsuri suficiente pentru a preveni dezinformarea, potrivit site-ului agenției de presă Reuters.

Cea mai mare rețea socială din lume a spus că a solicitat opiniile mai multor experți cu privire la acest raport, astfel încât acestea să fie incluse în documentul care va fi lansat anul viitor.

Totodată, compania a anunțat că a șters aproximativ 22,5 milioane de postări care incitau la ură în cel de-al doilea trimestru al acestui an, o creștere semnificativă față de cele 9,6 milioane de postări eliminate de Facebook din acest motiv în primele trei luni ale anului.

Facebook se bazează mai mult pe evaluarea automată a postărilor

Reprezentanții rețelei sociale au explicat că această creștere se datorează îmbunătățirilor aduse tehnologiei de detectare a postărilor care contravin regulamentelor Facebook.

De asemenea, aproximativ 8,7 milioane de postări cu caracter terorist au fost eliminate de pe platformă. În comparație, doar 6,3 milioane de astfel de postări fuseseră șterse în primul trimestru al acestui an.

Facebook a mai anunțat că s-a bazat mai mult pe procese automate pentru analizarea conținutului începând cu luna aprilie, în contextul în care mulți dintre angajații companiei nu au mai fost prezenți la birouri din cauza pandemiei  de COVID-19.

Acest lucru a dus la un control mai redus asupra conținutului legat de auto-vătămare și exploatarea sexuală a copiilor, au spus reprezentanții companiei în cadrul unei conferințe.

Totodată, compania a mai anunțat marți că a solicitat o reanalizare a politicilor sale pentru a exclude de pe platformă postările care conțin stereotipuri despre persoanele de culoare sau despre evrei.