• Publicat:
  • Actualizat:
Magazin

„Dieta” care îmbunătățește memoria și capacitatea de învățare

„Dieta” care îmbunătățește memoria și capacitatea  de învățare
Sesiunea de examene bate la ușă și mulți elevi și studenți apelează la tot felul de suplimente medicamentoase pentru a-și îmbunătăți memoria și capacitatea de învățare.

Tot cu rol de protecție a memoriei, dar și cu putereantiinflamatorie, este curry, recomandat inclusiv pentru bolnaviide Alzheimer. Un compus numit curcumina previne declinul mental,după cum au arătat testele de laborator.

Potrivit specialiștilor, alimentele bogate în antioxidanți potîmbunătăți activitatea de la nivelul creierului, ajutând oxigenulsă circule prin tot organismul. În plus, alimentele bogate învitamina C previn declanșarea unor afecțiuni care vizează memoria,iar produsele bogate în vitaminele B12 și B6 sunt importanteîntrucât acestea protejează sistemul nervos.

Peștele ajută la transmiterea de informații înspre șidinspre neuroni

Peștele este bogat în acizii grași Omega 3, iar specialiștiispun că aceștia fac mai ușoară transmiterea de informații înspreși dinspre neuroni. Nivelul scăzut de acizi grași din organism afost asociat cu probleme de memorie, depresie și chiar cu deficitulde atenție.

Cele mai bune surse de Omega 3 sunt somonul, sardinele, codulsau chiar suplimentele zilnice de ulei de pește. „În perioadeledinaintea examenelor se recomandă cel puțin o dată pe săptămânăpeștele. La fel de bun pentru performanțele intelectuale este șiuleiul de pește”, spune dr. Marina Luculescu.

Medicul completează că, în aceste perioade, somnul trebuierespectat. Astfel, persoanele care stau până târziu în noapte ca săînvețe nu vor obține rezultate mai bune.

Sesiunea de examene bate la ușă și mulți elevi și studențiapelează la tot felul de suplimente medicamentoase pentru a-șiîmbunătăți memoria și capacitatea de învățare. „Acest tip depastile sunt la mare căutare, mai ales în perioada examenelor, darpersoanele care apelează la acestea trebuie să știe cămedicamentele pentru memorie nu fac minuni după o zi pe alta.Astfel, «cura» trebuie începută cu două luni înainte de sesiunea delucrări, dacă dorim rezultate optime”, spune dr. Marina Luculescu,medic de familie.

Deși aceste medicamente nu afectează organismul, specialistulrecomandă persoanelor care doresc să apeleze la medicamente pentrua-și îmbunătăți performanțele intelectuale un control medicalînainte. „În perioadele apropiate examenelor, se recomandă două sautrei pastile pe zi, pentru a mări randamentul intelectual”,completează dr. Luculescu.

Medicul spune că fructele și legumele au și ele un conținutbogat de substanțe care ajută la îmbunătățirea capacității deconcentrare. Astfel, afinele se află în topul alimentelor pentrumemorie. În plus, studiile de specialitate au arătat că un consumzilnic ajută la păstrarea capacităților intelectuale la un nivelridicat. Potrivit specialiștilor, fructele au anumiți compuși careajută neuronii să comunice mai bine între ei, lucru care se mențineși odată cu înaintarea în vârstă.

Căpșunile au calitatea de a proteja creierul și memoria. Maimult, un studiu recent demonstra că persoanele care consumă afine,căpșune și spanac au o capacitate de a memora mult mai bună.Spanacul este bogat în compuși antiinflamatori și antioxidanți careîncetinesc îmbătrânirea celulelor creierului, fiind unul dinpuținele alimente cu acid alpha-lipoic, recunoscut ca protectorneuronal.

Citește în paginaurmătoare despre alimentele care conținvitamine

Inchide