Interviurile cu o singură întrebare: Plăcerea CEO-ului, coșmarul candidatului

Publicat: 04 11. 2014, 20:18
Actualizat: 18 05. 2015, 16:49

Cel mai greu interviu pentru angajare este cel dintr-o singură întrebare pentru că în raspunsul pe care-l vei da va trebui să îți concentrezi toată ingeniozitatea. Mai jos regăsiți întrebările pe care CEO-urile de la multinaționale obișnuiesc să le pună la interviurile de angajare, notează site-ul Cariere Online.ro.

„Pe o scară de la 1 la 10, cât de ciudat ești?”. Asta este singura întrebare pe care CEO-ului de la Zappos, Tony Hsieh, le-o pune la interviul de angajare persoanelor care vor să muncească la compania pe care o conduce. Pentru el, numărul nu este foarte important, dar totuși contează. Dacă răspunsul pe care îl dai este 1, CEO-ul de la Zappos te va considera prea plat și nu vei trece testul. Același lucru se va întâmpla și dacă răspunsul este 10. În acest caz Tony Hsieh te va considera prea psihotic. Pentru a trece acest interviu nu este suficient să spui un număr, cu trebuie să dai și un răspuns detaliat.

CEO-ul DreamHost, Simon Anderson, obișnuiește ca la interviurile de angajare să pună o întrebare care să îi motiveze pe candidați. „Povestește-mi despre prima ta experiență în care ai realizat că ai puterea de a schimba ceva sau puterea de a face ceva însemnat”. El spune că, de obicei, candidații povestesc experiențe de la 5 ani când trebuiau să aibă grijă de frații lor mai mici sau din adolescență când au trebuit să ia apărarea unui coleg într-o bătaie. Dar dacă stau în fața lui și nu spun nimic, atunci asta ar trebui, de fapt, să spună multe.

Lou Adler, CEO-ul companiei de angajări Adler Group, spune că el le cere candidaților, de fiecare dată, să povestească despre cele mai mari realizări ale lor. Răspunsul acestora arată ce-i îndeamnă pe aplicant să meargă înainte și, totodată, îți arată ție ca angajator dacă pasiunile și interesele acestuia se aliniază cu ale tale, a declarat Adler.

„Descrie-te într-un singur cuvânt”. Asta le cere candidaților Dara Richardson-Hero, CEO la organizația de femei YWCA. Cei mai buni candidați sunt cei care știu exact ce sunt.  Dara Richardson-Hero spune că niciodată nu judecă oamenii după cuvântul pe care l-au ales, dar o face să înțeleagă felul în care oamenii se caracterizează.