Tricky revine la București. Concertul este programat pentru 27 iunie

Publicat: 26 06. 2014, 11:51
Actualizat: 29 07. 2014, 19:36

Nonconformistul artist britanic Tricky, aflat în turneul de promovare a celui mai recent album, „False Idols”, va concerta, vineri, la cea de-a treia ediție Control Day Out, care va avea loc la Verde Stop Arena din Capitală.

Alături de Tricky, pe scenă vor urca artiști de succes din istoria live a clubului Control, precum Chinawoman, When Saints Go Machine, Alexandrina și Fine, it’s Pink, se arată pe site-ul clubului.

Află mai multe știri despre evenimentele viitoare pe pagina de Facebook „Unde mergem”.

Biletele pentru evenimentul de vineri au fost puse în vânzare în rețeaua Eventim, la Control Club, dar și online, pe www.easytickets.ro. Accesul persoanelor sub 18 ani nu va fi permis la eveniment.

Tricky, pe numele său adevărat Adrian Thaws, s-a făcut remarcat în 1991, prin colaborarea cu Massive Attack la albumul de debut „Blue Lines”. În 1995, artistul a lansat primul album solo, „Maxinquaye”, un melanj de rap șoptit, cu vocea Martinei Topley-Bird, beat-uri hip-hop și sample-uri bine alese. Discul, nominalizat la Mercury Prize și votat „albumul anului” de NME, a devenit un punct de referință în cultura muzicală a anilor ’90, propulsându-l pe Tricky la rang de vedetă.

Au urmat alte nouă albume de studio, prin care Tricky a făcut eforturi să se distanțeze de „Maxinquaye” și imaginea pe care i-a conferit-o presa, de la „Pre-Millenium Tension” (1996), un disc cu un sound dark și claustrofobic, la „Knowle West Boy” (2008), în care artistul cu rădăcini jamaicane și ghaneze face dovada etichetei „brown punk” pe care însuși a folosit-o pentru a se descrie.

Noul album, „False Idols” (2013), înglobează colaborări cu Francesca Belmonte, Fifi Rong, Nneka și Peter Silberman (The Antlers).

Chinawoman revine la București în plin turneu de promovare a noului album, „Let’s Part in Style”, lansat în luna februarie a acestui an. Este al treilea album de studio al artistei canadiene cu origini ruse, care nu dezminte comparațiile cu Nico, Leonard Cohen, Alla Pugacheva și Tanita Tikaram. Același sound familar, post-punk minimalist, europop și același timbru vocal inconfundabil, însă Chinawoman reușește să surprindă din nou prin temele alese și nota tragi-comică din piesele sale.

Formată în 2007, formația When Saints Go Machine a atras atenția criticilor muzicali abia în 2011, odată cu lansarea albumului de debut, „Konkylie”, la casa de discuri scandinavă !K7. În spatele titulaturii criptice se ascund patru artiști din Copenhaga și un mix complicat de influențe: dance, post-punk, experimental electronică, dar și o doză de pop autentic.

Născută în Chișinău, Republica Moldova, într-o familie de artiști, Alexandrina Hristov a început să cânte la pian și să compună încă de la vârsta de 8 ani. A urmat Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice din Chișinău și, în toată activitatea ei ulterioară, muzica și pictura au rămas strâns legate. Odată cu apariția în filmul lui Paul Cuzuioc „Trois femmes de Moldavie”, Alexandrina a atras atenția publicului românesc, mutându-se în București în 2007, unde și-a început activitatea concertistică. Primul album, „Om de lut”, apărut în 2009 și conținând hituri, precum „Printre Flori”, „Noi doi”, „Roule le taxi”, a fost bine primit atât de publicul larg, cât și de media. Deschiderea către genuri muzicale diverse a făcut ca piesele Alexandrinei să fie remixate de artiști de pe scena electronică locală, precum Silent Strike, Matze, Dan Handrabur și Secuem. Așteptat de fani timp de aproape cinci ani, noul material discografic, „Flori de Spin”, este un punct de cotitură în muzica Alexandrinei. Fiind un album produs 100% de ea, compozițiilor și versurilor proprii li se adaugă orchestrația originală, updatată la sonoritățile contemporane. Pe lângă cele patru single-uri apărute deja: „Orașul Umbre”, „Pijamale reci”, „Flori de spin” și „Spre sud”, albumul conține atât piese mai vechi, cunoscute de public din concerte, precum „Avionul de aur”, „Te simt”, „Cea mai frumoasă parte din lume”, cât și piese noi.

Ieșenii de la Fine, it’s Pink și-au început călătoria muzicală la începutul anului 2013. Primele live-uri au fost sesiuni de coveruri ce împleteau muzica lor preferată cu căutarea unui sound propriu. Puternic influențați de Sigur Ros, Pink Floyd, Alt J și Radiohead, sound-ul Fine, it’s Pink a început să prindă culoare, concretizându-se într-un melanj care împletește natural tonalitățile post-rock, trip-hop și electronic.

(Dorina Călin)