Un stil de viață sănătos face cât 10 cure de slăbire

Redactor:
Mădălina Chițu
Un stil de viață sănătos face cât 10 cure de slăbire
Adoptarea unui stil de viață sănătos ne ajută să slăbim și să ne păstrăm silueta fără a depune prea mari eforturi.

Adoptarea unui stil de viață sănătos ne ajută să slăbim și să nepăstrăm silueta fără a depune prea mari eforturi. „Puține persoaneștiu că un tonus de invidiat se poate obține și menține mult maiușor printr-un stil de viață sănătos, care face cât 10 cure deslăbire din întregul an”, spune dr. Corina Zugravu, specialist înnutriție și igienă alimentară.

Potrivit specialiștilor, un mare beneficiu al unui stil de viațăsănătos este acela că metabolismul nu este supus schimbărilorbruște, așa cum se întâmplă în cazul adoptării unei diete drastice.Mai mult, specialiștii în nutriție spun că persoanele care adoptăun regim restrictiv de cel mult două ori pe an prezintă un risccrescut de îmbătrânire precoce a pielii. Aceste diete sunt săraceîn nutrienți esențiali dermei, iar pielea nu mai are putere sălupte împotriva radicalilor liberi.

„Femeile au nevoie de 2.250 de kilocalorii pe zi, iar atuncicând vor să scape de câteva kilograme, recomand o dietă bazată pecel puțin 1.500 de kilocalorii zilnic. În felul acesta, organismulnu va avea de suferit, iar procesul de slăbire va fi unul lent,fără a-și pune amprenta asupra sănătății”, explică dr. Zugravu.Bărbații au nevoie zilnic de 2.800 de kilocalorii, iar atunci cândvor să slăbească, se recomandă cel puțin 2.000 de kilocalorii.

Potrivit specialistului, aceste calorii se obțin din alimentecare oferă organismului toate categoriile principale de nutriențiîn anumite proporții. „Este indicat ca, atunci când vrem să slăbim,să mâncăm zilnic proteine, acestea trebuie să reprezinte 15 la sutădin proporția alimentelor, grăsimi – 30 la sută și glucide – 55 lasută”, precizează specialistul în nutriție.

Alcoolul – mai dăunător pentru siluetă decâtdulciurile

Specialiștii în nutriție spun că, pentru a slăbi, nu este necesarătăierea de pe listă a micilor plăceri culinare, ci doar calculareakilocaloriilor. Astfel, medicii spun că un singur mililitru dealcool are 7 kilocalorii, un gram de ciocolată – 4 kilocalorii.Proteinele au doar 4 kilocalorii pe gram, iar grăsimile au, la unsingur gram, 9 kilocalorii. „Dacă știm să alegem alimentelepotrivite, vom avea un tonus fizic bun și chiar vom slăbi”,completează dr. Zugravu.

Atunci când vine vorba de gustări, nutriționiștii spun că celedin fructe sunt răcoroase și foarte importante pentru sănătate.Astfel, merele sunt o sursă bogată de minerale precum calciu,magneziu, fosfor, potasiu, vitamine (C, A), folați și fibre, înspecial pectină. „Fructele sunt o alegere bună pentru o alimentațieechilibrată, însă și în cazul lor trebuie să fim atenți lacantitatea consumată. Atât cele proaspete cât și cele uscate conținantioxidanți importanți, fibre, vitamine și minerale, care întărescapărarea celulelor față de radicalii liberi. Fructele proaspeteconțin multă apă, așa că au mai puține calorii decât cele uscate”,spune medicul nutriționist.

Un stil de viață sănătos presupune și hidratarea organismului.”Pentru menținerea unui nivel normal de hidratare este recomandatconsumul zilnic de 2 litri de lichide, provenite atât din băuturicât și din alimente. Apa băută înainte de servirea mesei contribuiela reducerea senzației acute de foame”, explică dr. CorinaZugravu.

În plus, includerea în rutina zilnică a cel puțin 30 de minutede activitate fizică pe zi ne ajută să ardem multe kilocaloriiindiferent dacă alegem alergarea sau o plimbare pe jos. Întregulritual este la îndemâna oricui, iar principalele beneficii sunt căslăbim sănătos fără a ne pune sănătatea în pericol. Potrivitspecialiștilor, urmând acești pași putem slăbi până la jumătate dekilogram pe săptămână.

1 mililitru de alcool conține 7 kilocalorii, în timp ce un gramde ciocolată are 4 kilocalorii

Inchide