De ce sunt pustii șantierele de pe Autostrada Soarelui. Vezi explicația Transporturilor

De ce sunt pustii șantierele de pe Autostrada Soarelui. Vezi explicația Transporturilor
Nici țipenie de om, numai niște câini păzind grămezile de pământ. Viitoarea autostradă părea o uliță de țară.

Nici țipenie de om, numai niște câini păzind grămezile depământ. Viitoarea autostradă părea o uliță de țară. Greu de crezutcă pe aici vor circula mașini peste numai câteva luni, fie și pe unsingur fir, așa cum a promis ministrul Transporturilor, AncaBoagiu. Urcăm pe pod, sperând că vom da acolo de niscaivamuncitori. Dar n-am găsit pe nimeni. De sus am zărit, însă, o umbrămișunând jos, la piciorul podului. Era paznicul, plictisit de atâtastat degeaba.

Nimic care să îndreptățească optimis-mul celor mai recentedeclarații ale oficialilor de la București. „Ce e cert este căeforturile pe care le facem în acest moment este ca să putem săcirculăm la vară, nu să recepționăm, subliniez, să circulăm cătremare, atât pe autostradă, cât și pe calea ferată, și să demonstrămcă, atunci când vrei, poți să împingi niște lucruri care văd căatârnă de ani de zile (…) Vor construi și fundația la celelaltebenzi, dar bineînțeles că nu vor avea timp să toarne asfalt. Nu vorputea să facă minuni în șase luni cât nu s-au făcut în șase ani”,spunea Anca Boagiu, potrivit „Știrilor Pro TV”. Întrebați degânduldespre absența muncitorilor, reprezentanții Companiei Naționale deDrumuri și Autostrăzi din România (CNADNR) pun pustiul de peșantiere pe seama vremii rele. „Din cauza condi-țiilormeteorologice, lucrările de drum nu se pot executa, însă se executălucrări la structuri (poduri, pasaje) pe tron-sonulMedgidia-Constanța. Referitor la atitudinea CNADNR față deconstructor, pentru întârzierile cauzate exclusiv de acesta, aufost formulate de către CNADNR revendicări contractuale”, audeclarat aceștia.

Vestigii trecute frânează autostrăziviitoare

Alte cauze ale întârzierilor prelungite ale lucrărilor laautostradă sunt expro-prierile, despre care ministrul Boagiu spunecă sunt „rezolvate”, dar și numeroa-sele situri arheologice dinzonă. „În ceea ce privește situația siturilor aflate pealiniamentul autostrăzii Medgidia-Constanța, există 11 situri,dintre care trei cu cercetare finalizată la data de 23 februarie2011. Menționăm că un număr de alte patru situri prioritare sunt încercetare cu termen de finalizare 31 martie 2011. Pe variantaocolitoare a Municipiului Constanța, problemele arheologice sunt pecale de a fi rezolvate, întrucât, în acest moment, sunt doar treisituri cu termen de finalizare 31 martie 2011”, precizeazăreprezentanții CNADNR.

Problema vestigiilor care ar periclita avansul rapid allucrărilor la Autostrada Soarelui a fost ridicată și de premierulEmil Boc. El afirma recent că sunt difi-cultăți pe tronsonulCernavodă-Constanța legate de siturile arheologice, dar că se cautăsoluții tehnice pentru ca lucrările să fie finalizate în acest an.În vara anului trecut, Radu Berceanu, fostul ministru alTransporturilor, aprecia că Autostrada Cernavodă-Constanța va fifinalizată până la sfârșitul anului 2011, dar că șoferii vor puteacircula pe acest tronson pe un singur fir, încă din iunie 2011. Opoziție similară a fost exprimată și de actuala deținătoare aportofoliului, Anca Boagiu, care spunea că vara aceasta va mergeacasă, la Constanța, cu mașina pe autostradă.

Cât costă finalizarea lucrărilor la A2

Ultima porțiune în lucru a Autostrăzii Soarelui este împărțită întrei tronsoane distincte, la care lucrează trei contractoridiferiți. La cei 20 de kilometri dintre Cernavodă și Medgidiamuncesc angajații companiei franceze Colas. Valoarea contractuluipe care aceștia l-au semnat cu statul român este de 224 de milioanede euro. Pe tronsonul de aproximativ 32 de kilometri dintreMedgidia și Constanța lucrează consorțiului italiano-germanAstaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de 211 milioaneeuro. Varianta de ocolire a Constanței, în regim de auto-stradă,are peste 21 de kilometri și este atribuită consorțiul format dinFCC Construction și Astaldi, pentru circa 191 milioane deeuro.

România, departe de modelul spaniol

Începutul anilor ’90 a găsit România cu ceva mai mult de 100 dekilometri de autostradă. Guvernele care s-au suc-cedat vreme dedouă decenii au reușit „performanța” de a tripla această cifră. Înaceeași perioadă, spaniolii au dat în folosință circa 8.800 dekilometri de autostrăzi. Dacă în 1990 rețeaua iberică de astfel dedrumuri totaliza circa 4.700 de kilometri, în 2009 statisticileEurostatului consemnau un nivel de 13.500 de kilometri. Ceva maimult de 200 de kilometri de autostradă au construit, an de an, timpde 20 de ani și francezii, atingând un total de peste 11.000 dekilometri. Sensibil mai bine au stat și vecinii maghiari. De lacăderea comunismului, guvernele de la Budapesta au reușit săsporească „zestrea” de au-tostrăzi de la 267 de kilometri până la1.273 de kilometri, în 2009.

Vestea care zguduie scena politică! Președintele ar fi divorțat în mare secret de soția lui
FOTO. Alina Eremia, imagini fără perdea în costum de baie! Cum s-a pozat pe o...
A vrut să facă o glumă și a intrat la duș peste soția lui cu...
Fosta soție a lui Mădălin Ionescu face senzație pe internet. Fotografiile care șochează
Mama lui Gigi Becali s-a infectat cu coronavirus! Ce a făcut patronul lui FCSB, după...
Ultimul sondaj înainte de alegeri! Cum stau Nicușor Dan și Gabriela Firea. Asta e diferența!
Ţară care anunţă oficial că se confruntă cu al treilea val al pandemiei de coronavirus:...
Vestea care zguduie scena politică! Președintele ar fi divorțat în mare secret de soția lui
A vrut să facă o glumă și a intrat la duș peste soția lui cu...
Supriză de PROPORȚII după ce a fost reconstruită fața unui CĂLUGĂR medieval. „Seamănă mult prea...
EXCLUSIV: Ce i se întâmplă acum primarului PNL, după ce și-a filmat fiica dezbrăcată, în...
Divorțul anului în showbiz! După 3 ani au pus punct
Ce simtome are bruceloza, noua epidemie izbucnită în China. Bacteria a scăpat dintr-un laborator
Alimentul care îți otrăvește ficatul. TOP 15 mâncăruri de evitat dacă ai ficatul gras
Descoperă România cum nu ai mai văzut-o. Destinaţii de vacanţă magice la doi paşi de...
Este oficial: Românii pot lua 50.000 de euro gratis de la stat pentru a-şi deschide...
Inchide