Francezul care conduce Dacia: „Voi, românii, aveți un sentiment de inferioritate, ar trebui să ridicați mai mult capul”

Francezul care conduce Dacia: „Voi, românii, aveți un sentiment de inferioritate, ar trebui să ridicați mai mult capul
Publicat: 23/04/2012, 19:22
Actualizat: 24/04/2012, 05:42

A venit oficial în România la începutul anului, pentru acoordona afacerile grupului Renault în România, adică fabricaDacia, pe cea de cutii de viteze și cel mai mare centru tehnologicdin afara Franței, în total investiții de 1,5 miliarde de euro.

Francezul Jerome Olive a avut însă destul timp pentru a face oevaluare a românilor, de care, indiferent că suntem sau nu deacord, trebuie să ținem cont, având în vedere că deciziile luiinfluențează direct mai multe zeci de mii de români, angajați saucolaboratori ai Dacia.

„Anul trecut – era prin martie – soția mea era cu copiii învacanță, când mi s-a propus să vin să preiau activitatea Renault înRomânia. Primul lucru la care m-am gândit era cum urma să vândaceastă propunere soției”, recunoaște francezul Jerome Olive, uninginer de 52 de ani, cu cinci copii, care înainte de veni la Daciaa condus fabrica Renault de la Douai, apreciată ca fiind cea maiflexibilă unitate de producție din cadrul grupului francez și unadintre cele mai performante. Olive l-a înlocuit la începutulacestui an pe fostul șef al Renault în România, Francois Fourmont,cel care a fost responsabil de lansarea Logan și a celorlalteversiuni de până acum – Sandero, MCV și Duster.

„Voi, românii, trebuie să fiți mândri că aveți Dacia. Nu e ușorsă îi mulțumești pe nemți, iar Dacia este o mașină care îimulțumește pe nemți și este produsă în România. Mi se pare că avețiun sentiment de inferioritate, dar ar trebui să ridicați mai multcapul”. Pe de altă parte, șeful companiei care a avut anul trecutafaceri de peste 2 miliarde de euro, cea mai mare parte din export,acuză, la fel ca predecesorii săi, starea infrastructurii.

Cea mai mare nemulțumire: infrastructura dinRomânia

„Nu s-a făcut prea mult la acest capitol. Noi avem în fiecare zide satisfăcut 1.400 de clienți. Transportăm mașini cu camioanele,cu trenul și cu vaporul, iar costul unei mașini până la Paris deexemplu ajunge la câteva sute de euro. Dacă infrastructura ar fimai bună am rezolva o parte din problemele legat de stocuri. Și nuam profita doar noi, ci mai ales furnizorii noștri, care ar putealucra cu stocuri mai mici și implicit ar imobiliza mai puținibani”, crede Olive.

Francezul nu se ferește să dea verdicte nici în privința uneiadintre temele cele mai discutate în ultimii ani, avansarea rapidăîn funcție. „Asta este problemă pe care am văzut-o aici. Nu preaaveți răbdare, sunteți foarte grăbiți. Vorbeam cu tineri care îmispuneau ce vor să fie peste 10 ani, dar eu îi tot întrebam ce știusă facă acum și le spuneam că trebuie să facă bine lucrurile încăde la început. O carieră se face pas cu pas, gradual, cu foartemultă răbdare”.

Interviul integral poate fi citit în următorul număr alBusiness Magazin, care va apărea luni, 11 octombrie.

InfoPlus

Dacia, a doua mare companie din România

Cu peste 14.000 de angajați și venituri de 2,1 miliarde de euroîn 2009, Dacia este pe locul doi în topul celor mai mari companiidin România, după Petrom, și pe locul 48 la nivel regional. Înprimele opt luni ale acestui an vânzările de autoturisme Dacia lanivel global au crescut cu 12% față de perioada similară a anuluitrecut, până la 221.092 unități. Cele mai importante exporturi aleDacia în primele opt luni au fost către Franța (76.255 de unități),Germania (23.949 de unități) și Italia (15.368 de unități).(Ionuț Bonoiu)

Tags:
Calvar pentru o tânără. Ce a putut să păţească după 10 partide de sex într-un...
INCREDIBIL! Câți lei câștigă lunar un livrator de la Foodpanda
FOTO. Alina Pușcaș, în costum de baie! Cum arată trupul vedetei
Demența la bătrânețe poate fi prevenită, dacă urmezi 5 sfaturi simple
Anunț cutremurător! Medicul Valeriu Gheorghiță, adevărul despre efectele adverse ale dozei a treia de vaccin:
Kira Hagi, prezentatoare de știri! La ce post apare fiica lui Gică Hagi | VIDEO
Averea halucinantă a noului premier al României! 40.000 de euro pensie și venituri grotesc de...
Criza guvernamentală ucide oameni zilnic. Apelul medicilor: Depolitizaţi deciziile medicale şi haideţi să colaborăm
Cum să eviți impactul cu un animal care îți apare în fața mașinii. Sfaturile care...
BANCUL ZILEI – Două blonde fac nudism. La un moment dat apare un taur…
Vaccinarea anti-COVID a accelerat. Un epidemiolog a anunțat când vom atinge imunitatea de turmă în...
INCREDIBIL! Câți lei câștigă lunar un livrator de la Foodpanda
Un medic AVERTIZEAZĂ: acestea sunt cele mai PERICULOASE poziții AMOROASE. „Oamenii nu sunt făcuți să...
Când se întoarce frigul în România. Trebuie să ne pregătim deja hainele groase
VIDEO Dacia ca un MONSTRU bate orice BMW sau Mercedes la viteză. Cum arată bolidul...
Cristian Bîrcă și-a băgat încă o firmă în FALIMENT
Filmul din cariera lui pe care Brad Pitt ar vrea ca lumea să îl uite!
Marea noastră actriță A MURIT... Este doliu uriaș în lumea actorilor români
Se dă lege! Raed Arafat, anunțul momentului pentru milioane de români: "Este în regim de...
Trecerea la ora de iarnă în 2021. Un mare pericol amenință milioane de români
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Pâinea noastră (scumpă) cea de toate zilele? România, producţie record de grâu în 2021