Camera Deputaților demarează un proiect de reducere a consumului de hârtie

Publicat: 05 06. 2013, 12:08
Actualizat: 08 10. 2018, 05:32
Biroul Permanent al Camerei Deputaților a decis, miercuri, demararea proiectului de reducere a consumului de hârtie "Paperless Parliament", care are ca obiectiv în acest an reducerea la jumătate a consumului de hârtie, a anunțat președintele Camerei, Valeriu Zgonea.

Biroul Permanent al Camerei Deputaților a decis, miercuri, demararea proiectului de reducere a consumului de hârtie „Paperless Parliament”, care are ca obiectiv în acest an reducerea la jumătate a consumului de hârtie, a anunțat președintele Camerei, Valeriu Zgonea.

„Am decis să începem proiectul de eliminare a hârtiei („Paperless Parliament” – n.r.). Sper ca săptămâna viitoare să începem acest lucru cu Biroul Permanent, urmând ca fiecare comisie să treacă prin această etapă. Până la sfârșitul anului am speranța că putem să implementăm acest concept de «paperless» la nivelul tuturor comisiilor sau cel puțin la cât mai multe dintre ele, astfel încât din cele 25 de mii de topuri de hârtie pe care le consumăm să putem reduce măcar la jumătate consumul”, a precizat Zgonea, după ședința Biroului Permanent al Camerei.

Potrivit memorandumului intern al secretarului general al Camerei, la această dată Camera Deputaților înregistrează un important consum de hârtie, cea mai mare parte, respectiv 75%, fiind utilizată pentru multiplicarea documentelor aferente procesului legislativ.

„Implementarea unui astfel de sistem („Paperless Parliament” – n.r.) permite atât reducerea cheltuielilor cu achiziția de hârtie, de consumabile și cu întreținerea imprimantelor și copiatoarelor, cât și economisirea spațiului de depozitare”, se arată în memorandum.

Astfel, documentele vor putea fi accesate pe dispositive mobile de tip laptop, tablete, smartphone, înlocuirea operațiunilor tradiționale de aplicare a contrasemnăturilor, vizelor, avizelor prin folosirea semnăturii electronice.

Implementarea sistemului pilot necesită un set de măsuri, cum ar fi implementarea aplicației software, asigurarea resurselor hardware – tablete, monitoare, spații de lucru, servere, dotarea membrilor Biroului Permanent cu dispositive tip iPad, organizarea unor sesiuni de training pentru participanții la proces, dar costurile vor fi zero.

„Întrucât aplicația software este proiectată și dezvoltată de către Direcția pentru tehnologia informațiilor și comunicațiilor, iar echipamentele hardware vor fi reconfigurate prin grija Direcției Tehnice, costurile aferente implementării acestui proiect pilot sunt zero”, se mai arată în memorandum.