Cum arată acum tronsonul 2 al autostrăzii A7 Buzău – Focșani / LOTUL 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, realizat 31%
This browser does not support the video element.
Autostrada Moldovei începe să se materializeze. Sorin Grindeanu a prezentat luni imagini noi de pe lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat al Autostrăzii A7 Buzău – Focșani. Grupul UMB, în asociere cu Intertranscom Impex SRL, a realizat 31% din lucrări, potrivit DRDP Buzău.
Sunt traversări, au fost foarte multe relocări de utilizăţi. Vă dau un exemplu, aproape 13 kilometri de conducte de relocat, ceea ce este imens. Bucata aceasta de autostradă a trecut peste 13 kilometri de conducte ce au trebuit toate la rândul lor să fie mutate (…). Infrastructura va reprezenta, dacă se va continua în ritmul acesta, cheia dezvoltării României în anii viitori, a explicat ministrul Transporturilor
A7 Buzău – Focșani, gata în 2025?
Cristian Pistol, șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) crede că termenele de finalizare, majoritatea în 2025, vor fi devansate.
“Vorbim de lotul 2 al secțiunii de la Buzău la Focșani, unde s-au turnat primii 3 kilometri de asfalt, primul strat, stratul de bază, dar este un progres excepțional. N-am ce să spun și cred că ne bucurăm cu toți când vedem că asfaltul începe să curgă pe autostrada A7”, a explicat Cristian Pistol la Gândul Exclusiv.
“În mod cert, pe anumite loturi, termenele vor fi devansate”
Șeful CNAIR a subliniat că problemele birocratice sunt cele care au împiedivat începerea lucrărilor.
“A avut mai multe sincope în evaluare, în deciziile pe care entitățile de resort le-au dat ulterior, mă refer aici la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor – n.r.), la Curtea de Apel, ne-au reîntors în zona de evaluare și aici pot să vă spun că am depășit o contestație la o solicitare de clarificare a comisiei de evaluare. Deci, până și solicitările de clarificări pe care comisia le emite către ofertanți și potențialii câștigători ai procedurii sunt contestate, lucru care ne ține pe loc”, a explicat Cristian Pistol.
Pe tot ce înseamnă A7, de la Ploiești până la Pașcani, pot să vă spun că am avut studii de fezabilitate și proiecte tehnice. Un lucru foarte bun. Practic, licitațiile au fost numai pentru zona de execuție și a detaliilor de execuție necesare a acestor lucrări, a precizat șeful CNAIR la Gândul Exclusiv.
Autostrada Moldovei (A7) este finanțată cu bani din PNRR, iar posibilitatea depășirii termenelor este exclusă. 2025 este termenul limită la care loturile care au constructori desemnați trebuie să fie date în circulație.
CITEȘTE ȘI:
EXCLUSIV VIDEO | Încă doi ani de așteptare până când Autostrada Moldovei va deveni realitate